Örnmöte







Ikväll tog jag med mig Aite upp på Dundret för att promenera lite och fota. Aite sprang omkring och tyckte att det var väldans roligt. Mitt i allt när jag höll på fota honom så ser jag en stor fågel längre bort. Jag tänkte väl inte mer på det utan forsatte fota Aite. När jag var färdig lät jag honom springa iväg. Just när jag släppt iväg han så tittade jag upp och ser att "fågeln" är en stor örn och att den nu var rakt ovanför huvudet på mig och Aite. Den seglade i cirklar ovanför oss. Gissa om jag fick lite smått panik? Örnar kan ju till och med ta renkalvar så nog kan de ta en liten Aite. Jag kastade mig över Aite och tog upp han i famnen. Men jag kunde ju inte låta bli att stå kvar och förundras över rovfågeln :) Jag fotade även liten men det var svårt att hålla hund och fota samtidigt. Nåväl, bildbevis fick jag ju iallafall.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0