FREDAG!!.. och allergi?! :/

Herregud vad fort veckan har fått. Säkert för att jag har haft saker att göra varenda dag. En hel del långpromenader, jobb varje dag, styrelsemöte, bebismys, föreläsning med polisen och diverse annat :) Nu är det bara en timme kvar tills jag måste infinna mig på jobbet. Ikväll måste jag packa lite för imorgon åker ju jag och Aite till Kalix. Jag är alltid orolig när jag ska åka buss med honom.. För busschauffören kan ju neka oss att följa med om det finns någon allergiker på bussen. Tyvärr.. Men kommer jag dit iallafall så är jag nöjd :) Sen får väl hemresan lösa sig på annat sätt om jag inte skulle få åka med.

Jag tänkte även berätta att det blir att boka tid på vårdcentalen för mig när jag kommer hem igen. Jag har ju varit "förkyld" ända sen typ november. Och det vill inte ge med sig.. Jag har iallafall nu insett att det förmodligen inte är förkyldning. Förmodligen så är jag allergisk. Frågan är ju mot vad? Jag håller på intala mig själv att det INTE är mot pälsdjur. Det kan det inte vara, och det får det inte vara. Då dör jag. Seriöst.. Jag hade gått under. Mitt liv har blivit så mycket rikare, och så glädjefyllt sen jag skaffade Aite så att få höra att jag inte kan ha fler djur skulle ha ihjäl mig. Jag skulle aldrig i livet sälja Aite på grund av någon äcklig allergi. Never. Då är det bara kämpa på och äta allergi tabletter istället. Men OM det nu är pälsdjur så blir det ju knappast att skaffa en till hund iallafall.. Och bara det är ju hjärtskärande :/

Nåväl. Min teori är iallafall att det är damm. Jag har varit känslig mot det förut och förmodligen (och förhoppningsvis) så är det ju det som gör sig påmint. Som ni kanske vet så jobbar jag med kläder, och kläder dammar extremt mycket. Och jag har jobbat väldigt mycket ända sen november så kanske är det därför jag mår som jag mår.

Men sånt är livet. Jag får väl se vad som händer och fötter efter att jag varit på vårdcentralen.
/Helena


Kommentarer
Therese

De är en hel drös med hundmänniskor som är allergiska mot hundar och har hund iallafall. Jag tex :P.

Jag upplevde de som att min allergi blev mycket bättre bara av att jag fick veta att jag var allergisk. Jag blev lite nogrannare med att tvätta händerna och tvätta sängkläder oftare, nu har jag inte alls problem med Ricky och känner ingen oro för att ta en till hund. Men jag har fått inse att jag inte kommer klara av att ha schäfer eller border, men de tror jag faktiskt att jag kan klara så länge jag får ha någonting annat. :)

2011-01-14 @ 17:07:33
URL: http://jothema.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0