En onsdag (visst är det onsdag?! Dagvild)

Idag har jag och Therese varit mycket effektiva.. elle mja. Egentligen inte så himla effektiva, men vi har fått gjort det vi skulle ha gjort iallafall :) Hundungdom har ju tänkt åka ut till alla grundskolor här i Gällivare/Malmberget och informera om vad vi i gör och.. ja, typ bara berätta att vi finns. Så idag har vi tagit första steget. Vi har ringt runt till alla rektorer och berättat om våra planer och kollat om det går att fixa så att vi får komma och prata. Tyvärr fick vi inte tag i alla rektorer men det får vi fortsätta med imorgon. Så alla barn: Watch Out!!! I slutet av mars/början av april kommer vi :)

Ikväll ska jag ta det mycket lugnt. Jag ska bara mysa på med min hund tror jag.. Kanske hade jag behövt städa också men det är ju inte prio ett så att säga :P

Imorgon efter jobbet ska jag och Aite till veterinären! Scaryyy!! Aite ska lämna lite blod. Urk. Jag kommer svimma. Men vad gör man inte för sin hund? Han ska alltså ta blodprov för att se om rabiesvaccinet har gett effekt :) HOPPAS! Annars blir det ingen utställning i Finland i sommar.. tyvärr. Och jag lär knappast göra om hela proceduren med 2 vaccinsprutor och blodprov inom den närmaste framtiden. Har inte vaccinet hjälpt så väntar jag.. tydligen så är det på gång någon ny grejjs om hur man ska sköta det där vaccinet.. Det skulle göra det hela billigare :) Så har det inte funkat nu så väntar jag.


Kommentarer
linn

sv: Vad kul! :D Kanske vi kunde träna vid fyra? :) om det passar dig :)

2011-01-19 @ 20:25:11
URL: http://blacksunshine.bloggplatsen.se
linn

eller kvällen kanske passar bättre för mig kom jag just på... :P

2011-01-19 @ 21:04:28
URL: http://blacksunshine.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0