Nu är jag här igen!

Då var det dags igen.. Som ni kanske har märk så har jag tagit en ofrivillig bloggpaus :P Nej, datorn har inte gått sönder. Nej, jag har inte blivit sjuk. Nej, jag har inte varit bortrest. Jag har helt enkelt inte haft tid att skriva. Mina dagar har varit schemalagda från morgon till kväll och när jag väl har haft en lugn stund så har inte bloggen varit prio ett.

Det här blogg-torke syndromet verkar dock vara väldigt vanligt just nu för var och varannan blogg som jag läser är i någon slags torrperiod :P Men nu hoppas jag på att få det lite lugnare framöver så att jag har tid till att skriva.. För det är något jag tycker är roligt..

Kanske hoppas jag på för mycket :P För jag vet att det kommer att vara full rulle även framöver men vi får väl se vad jag hinner med :P

Vad har hänt sen sist då? :)

- Aite har fått sig ett välbehövligt bad. Stina kom med sin super-fön och blåste honom efteråt. Det släppte så mycket hår så att det såg ut som att det snöde :P
- Jag och Therese har varit på Friskolan och Hedskolan och informerat om Hundungdom. Vi fick väldigt bra respons från både lärare och elever och förhoppningsvis ger det här oss några nya medlemmar.
- Gällivare Hundungdom har haft loppis.. Det gick riktigt bra och alla som var där och hjälpte till kan nog hålla med om att vi hade kul :)
- Jag har gått och blitt lite kär. FNISS.
- Aite har gått och blivit ännu mer kär än vad han redan är. Den lilla hormonstinna hunden blir seriöst kär i varenda tik han träffar. Enya är dock fortfarande nummer 1.
-  Vi har kommit igång med promenaderna nu. Vi har varit ute och gått nästan varje morgon nu i en månads tid.. Gudars vad skönt det är nu när det inte är så kallt längre :)
- Jag kommer att vara hjälpinstruktör till Lotta på GveHU's valpkurs, spääännande!
- Ringsekreterarutbildningen börjar lida mot sitt slut.. Snart är det prov och efter det är det bara elevtjänstgöring och aspiranttjänstgöring kvar innan jag är färdig ringsekreterare :S Scary!


Det är väl ungefär det som har hänt + lite till :P
Kan ju även meddela att jag ska åka till Luleå med imorgon. Det blir en natt på hotell, god mat och självklart lite shopping. Jag tänkte nog kanske köpa en ny bädd till Aite på Djurmagazinet.. Han har ju grävt/klöst/bitit sönder sin förra så det börjar nog bli dags för en ny..

Nåväl. Här kommer lite bilder som jag har fotat under den senaste tiden (men inte hunnit blogga om):


Några fika-stunder har jag hunnit med. Bland annat så har jag fått sällskap av Linda, Anna, Stina och självklart lilla bebis-Maja! :) Söt som socker


Aite hittade en ny kärlek i form av Gråhunden Indra. Till en början tyckte Indra att Aite var rätt okej men ändrade sig ganska snabbt när hon insåg hur jobbig han kan vara ;) Nu vågar Aite knappt titta på henne. hehe.


Therese och Lina (+ Tiro i famnen) gör skyltar till loppisen :)


Aite + Aites hår :P hehe. Som sagt så kom det en heeeeel del hår. Stina ska få tova en Japansk spets åt mig av det här håret.. måste bara samla lite mer ;)


I helgen blev det skoter. Jag, storebror, storasyster och svåger åkte upp till ett fjäll och höll på blåsa bort. Men härligt var det.. Varmt och skönt ute :)





// Helena & Aite



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0