Ha-behov

Jag har ett stort behov av att shoppa. Det är inte ett behov som heter "Jag vill ha", utan det heter "Jag måste ha". Stor skillnad! Alltså; det är massor av saker som jag behöver just nu. Det är något som är jobbigt med hösten.. och speciellt denna höst. För nu har mina gamla vinterkläder/vinterskor flera år på nacken.. och det märks. Jag behöver investera i en ny dunparkas, ett par nya täckbyxor, en ny vanlig typ promenad-täckjacka, mössa, vantar, finskor (varma!), ett underställ... Listan kan nog göras lång. Idag har jag iallafall varit och hittat en dunparkas som jag tror att jag ska inhandla. Hm.. Tur att Aite har så pass varm och gosig pälsa att jag inte behöver shoppa kläder åt honom! :P Han går ju gladerligen ut och lägger sig i en snödriva och myser trots att det är -20 grader. Det enda plagget han brukar använda under vintern är ett sånt där reflextäcke, bara för att han ska synas. Vit hund i vitt vinterland är ingen direkt säker kombination. Innan jag köpte reflextäcket så hade jag bara ett reflexkoppel. Folk sa att det såg ut som att jag var ute och promenerade med ett koppel. HEHE.

På bilden sitter jag och Aite i solstolen och myser. Jag sitter i själva stolen, och han på fotstödet. Bilden är tagen 4 april, i våras.. Lillgubben var bara 7 månader, men hade mycket mer päls än nu :P


Om det är fint väder imorgon och om jag inte ska jobba mer än det redan är inplanerat så tänkte jag eventuellt ta en promenad upp på Dundret med Aite :) Det skulle vara härligt.. Men om det inte hinns så får det bli en "vanlig" prommis.. kanske längs älven, eller upp till malmberget? Nåväl, det är ju morgondagens problem :P

/H


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0