Ett stort steg för Helena, ett litet steg för mänskligheten ;P

Idag har det skett något historiskt, något som alla bör uppmärksamma. Det är något speciellt, något som det kommer pratas om i alla medier. Blir ni nyfikna nu?

Jag har varit nära en häst! Och när jag säger nära så menar jag verkligen nära. Jag har borstat den, och klappat den och ja.. gullat med den.

Jag har aldrig varit någon hästmänniska. Intresset har väl helt enkelt inte funnits där. Nu bestämde jag mig iallafall för att följa med min vän Jennifer till stallet. Hon har en häst där som hon hjälper till att ta hand om. När jag klev in genom dörrarna och såg alla miljarders hästar stå i sina boxar så blev jag rädd, och inte så lite heller, jag blev näst intill livrädd. Jag kan ju inget om hästar så alla möjliga skräcksenarion spelades upp i skallen på mig. "Tänk om någon häst biter mig? Eller sparkar mig? Hur vet jag om hästen blir arg? Varför låter dem så konstigt?". Ni kan ju tänka er hur många hemska tankar jag han tänka innan jag insåg att inget skulle hända.

Hästen som Jennifer har hand om är jättesnäll. Det är ett sto, och den heter Robina W. Först när jag såg henne så hoppade jag till så fort hon rörde sig och jag blev seriöst rädd när hon gäspade. Jag trodde att hon försökte anfalla mig hela tiden i princip. Men Jennifer fick mig iallafall lugn och hon fick mig att klia Robina och när jag började vänja mig vid henne så fick jag till och med borsta henne! Gissa om jag var stolt :D

Innan jag for till stallet idag så visste jag inte ens att jag var rädd för hästar, för jag har aldrig haft någon kontakt med det djuret. Så det kom ju lite som en chock för mig när jag insåg att jag faktiskt tyckte att dem var läskiga.. Jag tror att problemet är att det är riktigt stora djur det handlar om och att jag inte vet ett smack om dem. Kunskap ger trygghet, så enkelt är det bara. När jag hade stått och iaktagit Robina ett tag så började jag ju lära mig hennes språk och då kände jag mig tryggare. Det är ju ett helt nytt språk.. inte nog med att jag har fått lära mig hundspråk, nu ska jag se till att lära mig hästspråk också :P

För jag ska dit igen! Jag har redan planerat att ta med mig en morot till Robina nästa gång, för hon var så snäll :) Och jag vill lära mig. Jag älskar att lära mig! Speciellt när det handlar om djur. Hihi!

Bildbevis är mycket viktigt vid ett sånt här tillfälle:


Robina W


Robina lutar huvudet på Jennifers huvud


Jag borstar hästen!


Jag kliar under hakan ;)

På bilderna så ser ni ju även min nya frilla. Jag var nämligen och klippte mig idag.. och färgade håret :) Mycket nöjd blev jag :)

Nu får det vara nogpratat om hästar. Jag är trots allt, och kommer nog alltid vara, en hundmänniska! Så jag tänkte lägga in en bild på min Aite. Jag har lärt honom ett nytt trick igår. Nämligen att ha godisen på nosen. Jag försökte lära honom detta redan när han var yngre men då var han för ivrig. Nu har vi börjat med att han ska ligga platt mot backen och ha godisen på nosen. När jag säger varsegod så får han ta den :) När han blir riktigt säker på detta så tänkte jag öka svårigheten och göra det när han sitter, och står upp.


Duktig hund!

Nu: sängen!

/Helena


Kommentarer
snaadra

men nu har helvetet frusit till is! tror bestämt jag såg en gris flyga förbi fönstret också;) hahah jo men hästar är läskiga, man ska inte leka med maten;) (känner redan smärtan den där kommentaren kommer orsaka mej) heheh

2010-09-23 @ 10:25:28
URL: http://snaadra.blogspot.com
linn

hihi! vad duktig du är! :)

2010-10-01 @ 07:36:17
URL: http://blacksunshine.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0