Agilitykurs (2:a träffen)

Igår var det alltså andra träffen med agilitykursen :) Det gick riktigt bra igår också, men Aite var liiiite mer seg än dagen innan. Nåväl, det är väl så det är. Lite upp och ner helt enkelt. Vi tränade iallafall på bakombyten och framförbyten. Det innebär att man byter sida antingen bakom eller framför hunden.. och detta ska ju då ske på ett smidigt och bra sätt. Ibland kändes det som att jag skulle snubbla över mig själv (och Aite) när jag gjorde mina små piruetter. Men efter några gånger så hittade jag tekniken och kände att det föll på plats :) Det var kanske inte riktigt lika rolig träning som i måndags då vi körde olika kombinationer, men ack så viktigt att kunna! Det är ju speciellt viktigt nu när Aite börjar få upp farten ordentligt. Om jag ska hinna med så måste jag ju kunna byta sida från höger till vänster utan att snubbla över mig själv eller hunden. Hehe.

Idag har det varit en vilodag från hundträning. Eller.. tanken var att jag och Stina skulle åka ut och spåra med Aite, Oskar och Rasmus men det blev flyttat till en annan dag. Imorgon däremot så är det nya krafttag som gäller. Eventuellt så ska jag och träna lite med Stina och Linn på BHK och så har jag ju även tredje träffen med agiltiykursen imorgon. Det kanske blir svårt att hinna med både och men det får morgondagen utvisa.

På schemat för agilitykursen i morgon står det blindbyte och valsning. Låter hemskt konstigt måste jag säga. Hm..? Det blir iallafall intressant att se vad som menas med det. Så ska vi även prata lite om tävlingsregler och banvandring. Det blir spännande att höra. Jag tror att jag kan lite grundläggande tävlingsregler (jag har ju faktiskt varit funktionär vid en agiltiytävling) men det är säkert mycket som jag inte vet.

Nu tänker pensionär-Helena gå och sova. Aite ligger redan i sovrummet och väntar på mig. Puss och kram på er! /Helena


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0