Aite gillar pinnar

Det har han alltid gjort! Ända sen han var liten han har tagit alla pinnar han har hittat och gnagat på dem. Förut så var jag rädd att han delvis åt upp pinnarna, för det såg ju ut så, och kanske gjorde han det när han var mindre. Nu har jag iallafall märkt att han bara gnagar på dem.. sliter lös barken osv :P Det är lite som med äggkartongerna. Dem sliter han ju bara sönder i småbitar och nu är det samma med pinnar. Det ligger en massa småbitar runt om honom när han har hållt på med en pinne. Det här har jag ju naturligtvis sett till att dra fördel av. När vi är ute och går brukar jag be honom leta upp en fin pinne, vilket han gladerligen gör, sedan säger jag åt honom att "ta med pinnen". Och han tar med den. Han ser så stolt ut när han har hittat en fin pinne som han får bära på. Det gör ju även att promenaderna blir ännu mer meningsfulla. Aite får inte bara springa runt och nosa, träna lite och göra sina behov utan jag ger honom även en uppgift. "Bär hem ditt byte". Ibland hittar han ju något mer intressant och skiter i pinnen men många gånger har han burit pinnen hela vägen hem. Det ligger numer ett gäng med pinnar lite överallt utanför lägenheten.. Det är så roligt att se honom utvecklas och jobba :)


Kommentarer
Linn

Min hund älskar också pinnar! :) Men jag har hört att dom kan få stickor i munnen av dom, och att dom kan börja äta dåligt och sånt pga det. Jag tror inte att det är så stor risk, men man kan ju ha lite koll i munnarna på dom :)

2010-07-19 @ 11:37:36
URL: http://blacksunshine.bloggplatsen.se
Helena

Oj, ja det är nog bäst att kolla munnen lite extra när han tuggar mycket på pinnar :)

2010-07-19 @ 12:29:10
URL: http://enhelena.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0