1 Juli

Idag är det 1 Juli och faktiskt så måste jag nästan säga att det kändes lite som sommar ikväll. Solen skiner, det är rätt varmt ute och det blåser lite.. vilket innebär att det tack och lov är relativt myggfritt. Detta fantastiska väder gjorde att jag och Aite tog en lååång kvällsprommis nu. Vi var ute i nästan en timme. Det är så roligt att gå med honom.. han blir bara duktigare och duktigare och jag har honom lös nästan hela tiden. Jag brukar bara koppla honom när det kommer andra hundar eller är mycket bilar. Annars så ber jag honom bara gå fot med mig om vi till exempel ska korsa en väg. DUKTIG KILLE! :)

Vi hade ju agilitymöte nu ikväll. Linda har skaffat en chinese crested powder puff valp. Finns det någon som inte smälter när man ser en valp?! Det spelar inte någon roll vad det är för ras. Alla valpar är ju urgulliga! Den var helt klart söt som socker :) Och fint namn har den fått, nämligen Ari :)

Imorgon tänkte jag ta en sväng på marknaden med Aite för miljöträningens skull. Jag ska gå direkt på morgonen så det inte har hunnit bli så hiiimla mycket folk. Aite brukar inte ha problem med folksamlingar och liknande men jag vill inte att ha ska bli rädd så det är ändå bäst att ta det försiktigt :) Det brukar ju bli så sjukt packat med människor på eftermiddagen och jag kan tänka mig att det känns lite obehagligt om man bara når till knäna på dem man möter. Stor risk att bli trampad på också :/

Resten av helgen är det jobb inplanerat. Både betalt jobb och obetalt jobb. Det blir jobb på Jive fredag & lördag. På söndag ska jag ju vara funktionär på Gällivare hundungdoms agilitytävlingar :) ALLA borde komma och kolla tycker jag! Även dem som inte har hund eller är särskilt intresserad av hund, för agility är en så fartfylld och rolig sport att se. Jag är ju själv nybörjare så det ska bli riktigt kul att se alla ekipage på banan :) Speciellt roligt blir det ju att se klass 3 (de duktigaste), men det ska även bli spännande att se klass 1 (nybörjare) så jag vet vilket motstånd jag kommer att möta när jag & Aite börjar tävla. För det ska vi göra.. Om det går bra och om vi fortfarande tycker att det är roligt nästa sommar :) Nu är han ju för ung. Hundarna som tävlar måste vara 1 ½ år.
Nu måste jag nog ut och rasta Aite en sista gång innan det blir dags för bädden :)

Puss & kram, ses på stan!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0