Ringsekreterarelev, ingen utställning och annat babbel

Hejsan allihopa! :)

I igår åkte jag, Stina, Linda och lilla Maja till Överkalix. Stina och Linda hade även med sig var sin hund. Det har nämligen varit en nationell utställning där nu i helgen. Jag åkte dit för att sitta som elev och Stina och Linda skulle ställa ut. Jag vet inte om jag har skrivit det.. men JAG KLARADE PROVET! :P Och nu har jag alltså suttit som elev för första gången.. Man ska sitta så här:

2 gånger som Elev (i stort sett bara titta på)
3 gånger som Aspirant (då gör man allt som ringsekreterare gör)

Det var riktigt roligt att få sitta med. Jag hade 2 jättetrevliga och bra handledare och lärde mig en hel del nytt :) Jag fick även en massa småtips på vad man ska tänka på och sånt där.. 

Måste ju även gratulera Stina och Linda till de fina resultaten. Lindas kines Sisu fick Exellent och skötte sig utmärkt. Stinas dvärgpudel Oskar blev 4:e bästa hane! :)

Idag var ju tanken att jag skulle ha åkt tillbaka till Ö-K och ställt ut Aite men då blev det ju helt enkelt inte. Han är inte sig själv ännu.. han är rätt slö och sover väldigt mycket. Sen så äter han ju fortfarande sina mediciner och de räknas som doping :P Något som jag dock är lite irriterad över är SKKs nya regler angående anmälningsavgiften. Om hunden blir sjuk eller skadad innan utställning så får man INTE anmälningsavgiften återbetalt.. trots att man kan uppvisa veterinärintyg. Ogilla! Jag tror att det här kommer att göra att många fler ställer ut hundar som är "dopade".. För om Aite hade varit pigg så hade det naturligtvis varit lockande att åka och ställa ut honom ändå, just eftersom jag inte får tillbaka pengarna.. Man vill ju ha vad man har betalat för ju! Men som den laglydiga flicka man är så hade jag inte kunna göra något sånt.. Nåväl. Den 27:e maj går karenstiden ut och förhoppningsvis så mår Aite bra då och är pigg för andra utställningar.

Nästa helg på söndag ska jag och Anna åka till Piteå för att sitta som ringsekreterarelever. Det känns tungt, riiiiktigt tungt! Vi måste kliva upp typ mitt i natten och börja köra bil. Nåväl. Det känns ändå skönt att ha gjort bort elevsittningarna till Gällivare så får man vara aspirant för första gången på hemmaplan! :P



Annars då?
Jo jag har väl insett att agilityn kommer bli lagd på is den här sommaren. Vi kommer naturligtvis vara och träna lite då och då men bara för skojs skull och utan några mål om att tävla. Jag tror helt enkelt att det är för påfrestande för min hund nu när magen är knasig. Det känns ändå bra att ta det beslutet.. Aite kommer att få ägna sig åt lite lugnare aktiviteter den här sommaren istället.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0