Lite handlingträning

Aite har blivit lite orolig när han står på bord. Det har han inte varit förut, men det är ju kanske inte så konstigt att han har blivit rädd. Efter alla veterinärbesök som han fått plågas igenom (ståendes på bord!) så borde man väl inte vänta sig något annat..

Igår tränade jag och Anna lite handling tillsammans med vår guru Stina. Det behövdes verkligen. Jag upptäckte att jag hade glömt bort alla sånna där småsaker som gör det hela ännu finare. Typ.. hur jag håller i kopplet, hur jag bäst ställer upp hunden.. Och annat smått och gott. Tack till världens bästa Stina! :) Känns tryggt att ha med henne på alla utställningar i sommar :P

Jag passade såklart även på att träna Aite att stå på Stinas trimbord. Det var inte några direkta problem. Jag märkte att han kände sig obekväm men inte som andra gånger då han hela tiden har ställt sig med tassarna mot mig och velat komma i famnen, eller försökt sätta sig och slinka undan. Igår på ögonlysningen var det samma visa. Han ville inte stå fritt på bordet utan tröck sig hela tiden mot mig. Så det var bra med bord-träning igår kväll :)

Jag funderar faktiskt på att köpa ett trimbord till Aite. Ska kolla om jag hittar något bra begagnat. Sedan så har jag ju även fått pengar i födelsedagspresent till att köpa en RIKTIG superfön till Aites päls :P Så det måste jag också kolla runt lite och beställa. Någon som har några förslag på en bra fön???


Kommentarer
Stina

Vill bara tipsa lite ;) Om du ska köpa ett trimbord så köp ett mindre och lättare- inte det som jag har som väger typ tretusen ton! Uuuh vad ont i ryggen man får när man bär det! Vad gäller fönar så är märket jag har bäst (allbrooks tornado 93) enligt mig.. om du vill ha golvfön alltså :P Annars så ska du kolla på priserna på handfönarna, där får man vad man betalar för! :)

2011-05-30 @ 19:29:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0