Lämnat blodprov - Check

Vi lever! Både jag och Aite :) Veterinärbesöket gick faktiskt väldigt bra.. Men Aite tycker INTE om att vara där längre. När han var liten var det ett jätteroligt ställe som man fick godis på men efter några hemska besök där är han inte särskilt förtjust. Idag försökte han gå därifrån, klättra på mig för att jag skulle tycka synd om honom och han försökte även gömma sig under en stol. Inget lyckades särskilt bra för Aite och han blev stucken. Jag svimmade inte.. Jag tror att jag var för upptagen med att hålla Aite lugn.. Men det skötte han rätt bra själv. Han stod där i stort sett blickstilla och suckade. Typ som att han sa "Du är verkligen inte snäll just nu matte.. Det här ska du få för. TA MIG HÄRIFRÅN!" Och svansen den hängde. Nåväl. Nu är det gjort. Nu ska vi bara vänta på provsvaren. För er som inte vet så har han tagit blodprov för att kolla om rabiesvaccinet har fungerat.. Hoppas!

Nu ligger Aite i hallen och sover. Det enda som vittnar om dagens veterinärbesök är ett stycke mindre päls på höger framben. Se själv:



Jag ska följa Aites exempel och ta mig en välförtjänt vila :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0