Mattes duktiga kille!

Här kommer ett litet skrytinlägg så för er som inte är intresserade så kan ni sluta läsa nu ;) Jag måste bara säga hur stolt jag är över Aite. Han har verkligen kommit lång och vardagslydnaden är verkligen bra :) Det har kännts som att vi har tappat allt nu under vintern eftersom vi knappt ha tränat men idag fick jag se att han faktiskt är samma hund med samma fokus som i somras. När vi var ute på promenad hade ju Anna med sina hundar, ena är mest troligt däktig och den andra löper. För en hanhundsnos så är ju det här rena rama drömmen, mums tänkte nog Aite. Han var ju helt klart intresserad och hade nog gärna vilja göra lite barnförbjudet men icket.. Han lyssnade på vad jag sa. När jag hade honom lös så gick han faktiskt bort från löptiken när jag sa åt honom.. I och för sig var han ganska snabbt där igen och nosade men än en gång när jag sa åt honom så gick han.

Så jag är väldigt stolt, för jag vet att det är något som en del hanhundar ALDRIG hade klarat av. Könsdriften tar väl helt enkelt över, men Aite kunde motstå frestelsen och förstå att mattes ord är lag ;P Trots löptik! :P Duktig kille!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0