Min helg:

I'm back! Och allt tack vare min kära datanörd Evelina. Jag hade råkat klicka på något som gjorde att alla ikoner försvann. Men nu tänkte jag ääääntligen få berätta om min helg :)

Vi börjar på lördag kväll. Jag promenerade över till Anna för sconesbakning och valpgos. Sconesen blev riktigt mumma! Åt tre bitar! :D:D




Linda var också där tillsammans med sin Maja.. som var lite.. dregglig ;) hehe


Valparna var hur fina som helst. Sist jag såg dem var de 12 timmar gamla. Nu är de 3 veckor :P Så det var helt klart skillnad. Nu tordes jag röra i dom utan att vara rädd för att de skulle gå sönder :P Fina namn har Anna gett dem dessutom.. Lycka, Vilja och Lyra. De är alltså tilltalsnamnen men i stamtavlan har de ju självklart något avancerat ;)





Visst smälter man?? :)


Söndagen då..
Klockan 08:00 stod jag och Anna på parkeringen vid femman. Anna hade med sig Enya och jag hade med mig Aite. En låååångpromenad var vad vi hade framför oss. Den där första biten upp på Dundret är ju den jobbigaste. Jag höll på avlida.. dålig kondis. Men när vi väl hade kommit upp en bit var det hur härligt som helst att gå. Det tyckte nog Aite och Enya också :)




Vi gick alltså från parkeringen, nästan ända till toppstugan men just innan tog vi av mot Åke på toppen. När vi kom till Åke på toppen knöt vi fast Aite och Enya på hundparkeringen och gick in i stugan och avnjöt varsin kanelbulle. Sen knatade vi ner igen. Sammanlagt tog det 3½ timme. På vägen upp mötte vi inte en själ men på vägen ner var det rusningstrafik.

När jag kom hem tog jag en dusch och en powernap sen blev det fika på Alla Tiders med Anna och Linda. Det var välförtjänt!

På söndag kväll satte jag mig i bilen och åkte och hämtade upp Therese. Vi for förbi Statoil och inhandlade lite (mycket) färdkost, sedan började vi köra till Kiruna. Vad skulle vi i kiruna och göra då? Jo, hämta vår älskade Stina. Stinky har varit på Junior Handling domarutbildning i Stockholm och flög alltså tillbaka till Kiruna för att det var billigare än att flyga till Gällivare. På vägen till och från Kiruna såg vi nog runt 30 harar. Det var nästan lite scary.. Harar överallt :S 01:29 var jag hemma igen. Faktiskt så kan jag tycka att det är rätt trevligt att köra bil med goda vänner :) Vi diskuterade allt från hund till ja.. herregud.

Igår hade vi styrelsemöte med Hundungdom :) Mycket blev sagt och vi har massor på gång :) Kika in på hemsidan!!! www.gvehu.webb.se

Ikväll skulle jag egentligen på lydnadsträningsgrupp men det hoppade jag över. Jag ligger efter med en massa annat så jag kände att jag var tvungen att köra på med det.

Hm. Det var nog allt, NEJ!...

Jag har börjat sticka sockar

hehe

/Helena & Aite



Kommentarer
Therese

Åhhh! Vilket underbart garn! :)

Men lite väl tunt för min smak, det ska vara tjockt för då går det fooort att sticka! :D

2011-04-12 @ 22:36:58
URL: http://jothema.blogg.se/
EA

Skönt ställe att gå på! Vill också ha skoterleder och sånt här! :D

2011-04-14 @ 08:44:09
URL: http://eahunddagis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0