Dålig träningsdag!

Idag var det verkligeeeen en dålig dag att träna hund. Aite var helt och hållet ofokuserad på mig. Han reagerade på alla ljud runt omkring honom och verkade till och med lite orolig och rädd. Kan det vara den omtalade spökåldern han har kommit in i? För han verkar deffinitivt se spöken och tro att allt är farligt..

Nåväl. Jag får hoppas att morgondagen blir bättre, för då är det tävlingslydnad som står på träningsschemat. Om det går lika dåligt imorgon då blir det nog en kort träning. För det är INGE kul att träna med en hund som måste hålla kolla på allt runt omkring varenda sekund.

Jag vet att man inte får bli irriterad i en sån här situation, men jag kan inte ro för att jag blir det ändå. Skithund! 

NEJ, nu ska jag gå och sova, och imorgon när jag vaknar upp så är humöret på topp igen! :) Och träningen imorgon kommer gå sviiinbra!!

/Helena


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0