Agilitykurs (6:e och sista träffen)

Då var sista kurstillfället avklarat. Det gick bra, faktiskt över förväntan. Vi körde ju en liten träningstävling som jag skrev tidigare och det gick rätt bra för mig och Aite. Det som inte riktigt funkade var platta tunneln (den kan han ju inte helt ännu så jag måste lyfta i den) och en av de vanliga tunnlarna. Han stenvägrade att gå in i en av dem. Jag tror att det berodde på att det inte kom in nå ljus i tunneln och min käre Aite är lite mörkrädd ;) Men annars gick det rätt bra. Vi kom tvåa :) Och Aite fick en pipleksak i form av ett mjukisdjur. Så det var kul. Jag tänkte ju även lägga upp en video från när vi körde, men det vill inte fungera. Så det får bli en annan dag :)

På onsdag är det klubbmästerskap på BHK.. Jag funderar om jag ska vara med eller inte :S kan inte riktigt bestämma mig. Vi får väl se hur det känns på onsdag. Jag är också lite kluven när det gäller en annan tävling. Det är en inofficiell agilitytävling i Jokkmokk. Jag måste ringa och fråga om jag får delta med Aite trots att han inte har åldern inne. Om han får det så kanske jag anmäler oss till den.. Den skulle vara inomhus i ett ridhus, den 24 oktober.

Nåväl, nu är det deffinitivt dags att gå och sova. Aite är helt slut efter att först ha varit på agility och sen varit ute och promenerat en timme.. så han ligger redan i sovrummet och myser. Imorgon är det lydnad som står på hundschemat :P Det är bara ladda om batterierna och köra hårt imorgon också! :D

/Helena



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0