Agilitykurs (5:e träffen)

Ikväll gick det riktigt bra på agilitykursen, trots regnet! Aite var inte alls som sist, idag var han mycket mer fokuserad på mig och osäkerheten som jag såg hos honom sist var som bortblåst :) Så det kändes riktigt kul! Kombinationen som vi körde gick väldans bra, men det roligaste av allt var nog när vi passade på att träna lite slalom. Han körde på nästan helt av sig själv och med riktigt bra fart dessutom! Hoppas att det bara inte var något tillfälligt, utan att han kanske faktiskt börjar bli säker på slalomen :D En annan rolig grej är att han självmant går till släptunneln och vill gå igenom den. Han törs inte riktigt göra det på egen hand ännu, jag måste lyfta i den så att han kan ta sig igenom. Men jag tror att det med lite mer träning bara är en tidsfråga tills han kan den själv också. Då är det bara gungbrädan vi måste träna på :) Sen kan han alla hinder utan och innan.

Det är så roligt att se honom utvecklas och lära sig saker! :) Jag känner mig lite som en stolt mamma ;P haha. Jag måste be någon filma oss på måndag. Då är det nämligen sista gången med kursen, så vi ska köra en lite tävling! Kul! Så får ni se hur duktiga vi har blivit.. om inte allt går åt skogen förstås :P

Nu ska duktiga hunden och stolta mamman gå och sova!
Natti


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0