Lite mer om kusinerna :)

Hej alla! :)
Idag har jag heeeela dagen (fram till klockan 18) att göra precis vad jag vill.. Och jag vet inte riktigt var jag ska börja? Jag har iallafall gjort det vanliga, det vill säga en morgonprommis med Aite à 70 minuter och ätit frukost. Aite har också ätit. Nu ligger han och tuggar på sitt mjukisdjur och jag sitter här och planerar dagen. Som vanligt har jag en massa saker som jag borde göra. Så är det väl alltid.. städa, tvätta osv. Men kanske skulle jag strunta i måstena och göra något heeelt annat idag. Men vad?! Jag har inget liv :P

Jag kan ju iallafall berätta om Aite och Barffas. De har nu träffats 3 ggr och det går hur bra som helst. Aite är ju så dumsnäll så han bryr sig inte när Barffas kommer och tar hans ben, leksaker och lägger sig på hans bädd. Fast Barffas fick då en rejäl tillsägning av Aite för någon dag sedan.. Barffas sprang i stort sett rakt på Aite... Aite blev väl lite chockad och röt till åt honom. Igår fick de busa ute lite grann men mot slutet blev det lite väl hårdhänt så då avbröt vi leken och gick in. Barffas var helt slut och somnade på sin kudde. Aite var så söt och gick och la sig brevid honom och vilade han med :)

Det är så himla kul att det går sååå otroligt bra med dem! Hoppas att det kommer fortsätta i samma riktning även när Barffas blir större. Jag misstänker att Aite kanske inte kommer tycka lika mycket om honom när han väger 45 kilo och är 70 cm hög ;) Menmen.. nu går iallafall allt över förväntan och jag är så glad att Aite är så lugn. För er som inte känner Aite så kan jag berätta att han har väldigt svårt att slappna av när det är andra hundar runt omkring. Men nu efter 3 gånger med Barffas så är han inte ett dugg stressad.. han höll ju till och med på somna brevid honom igår! :) Glad matte!

Bild på odjuren:



Kommentarer
linn

åh vad kul att allt går bra! :)

2010-11-04 @ 11:57:23
URL: http://blacksunshine.bloggplatsen.se
Marielle

svar: Nä, vi satsar på att tänka så. Bara jobba hårt från och med nu så blir det nog bra. Ska ju bli spännande att få bli projektarbete till min vän Cecilia i samband med hennes instruktörsutbildning, det kommer nog sätta lite fart på oss och leda oss i rätt riktning. Så skönt att äntligen ha hjälp som jag litar på! :D

2010-11-04 @ 14:16:13
URL: http://lekamedlego.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0