Jag kom just på..

..att det idag är sista dagen man kan anmäla sig till utställningen på Stockholms Hundmässa. Och jag har INTE gjort det. Jag kommer inte göra det heller. Anledningen? Det känns inte riktigt värt det. Vi satsar här på hemmaplan till sommaren istället. Nu när vi var i stockholm på styrelseutbildningen insåg jag hur sjukt mycket folk det finns i den staden, och hur hektiskt allting är där. Jag tror att det blir för jobbigt och stressigt för mig som inte är van att resa med hund. Och när jag blir stressad över alla människor, bilar, bussa, hundar, tunnelbanor(kommer vara extreeeemt mycket folk efter som det är helgen innan jul) så kommer Aite känna det och själv bli stressad. Och jag vill inte att han ska bli skrämd.

Kalla mig nojig men det känns bara som att det inte är ett bra tillfälle att ha med en icke-storstadsvan hund :) Förhoppningsvis så ångrar jag mig inte heller ;) Men det kommer fler utställningar! Både här i Norrbotten nu till sommaren, och känns det bra så kan vi ju alltid åka till Sthlm Hundmässa nästa år istället :)

/H



Kommentarer
Therese

Tycker du gör rätt! Du känner din hund bäst av alla och om du är osäker på om ni kommer klara av det är det bättre att vänta och ta det ett annat år istället. Du har hur många år som helst på dig att ställa ut, både i norrbotten och på stora stockholm.



Och den dan du bestämmer dig för att ta med dig Aite kommer du veta hur stora stockholm går till och ni kommer bara vara en förvirrad själ istället för 2 :)

2010-11-15 @ 13:03:50
URL: http://jothema.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0