Att ha hund är inte alltid svinkul

Alltså, ibland är det inte så där jäääättekul att ha hund. Typ 4 % av tiden är det tråkigt. Idag har det varit tråkigt. Och jag verkar inte vara den enda som har haft det lite jobbigt.. Linda har också haft hundar som inte riktigt hållit tätt. Aite har tydligen mått lite dåligt under dagen och spytt. Jag har varit borta i flera timmar och upptäckte alltså detta först när jag kom hem.. Efter att ha gosat med Aite en stund så kände jag att han luktade illa, och när jag sen kollade ordentligt på honom så såg jag att han hade spya i hela pälsen. Han har alltså spytt i hallen (inte på mattan tack och lov) och sedan har han lagt sig i spyan. Så han var typ.. gul och alldeles kletig i pälsen. Luktade illa gjorde han också. Nåväl.. Sånt händer. Det var ju bara ställa honom i duschen. Jag tror att jag fick bort det värsta men jag ska ge han ett ordentligt bad imorgon bitti istället.

/Kräk-matte Helena


Kommentarer
Therese

Tror det går lite magsjuka bland våra 4-fotade nu. Har hört flera som haft lite problem + att jag hittade en hundspya på agilitytävlingen i helg :O



Min verkar också lite hängig men har inte spytt, däremot är magen helt i obalans så väntar bara på att jag ska få ställa mig på alla fyra :(

2010-11-16 @ 17:45:23
URL: http://jothema.blogg.se/
Kadja

Ja det är stooor skillnad. Då vet du hur hon var förut ;) Fast då hade hon en dålig dag, dessutom blev hon värre för att jag var så nervös. Tack :)

2010-11-16 @ 18:43:54
URL: http://trojasmatte.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0