Vad gör man?

Min sån här period med massor att göra verkar bli lång :P det är hela tiden saker på gång. Jag fick just veta att jag har jobb nästan hela veckan :) och jag har jobbat idag också.

Igår var det valpkurs. Friskvård stod på schemat.. Ledarna pratade om allt från att borsta tänderna och klippa klorna till hur man tar hand om sår. Och faktiskt så hade vi ju ett äkta sår att visa på, nämligen Aites bitsår. Det gick bra, men stackarn skrek av smärta när de rengjorde såret. Hojja, det är så himla hemskt.. :/ Det verkar iallafall läka bra. Förhoppningsvis blir det ingen infektion..

Idag var det också valpkurs :) Det var lite blandade övningar.. koppelträning, stanna, inkallning och olika hundmöten. Från början var Aite okoncentrerad och ville bara till de andra hundarna men mot slutet så gick det mycket bättre :)

På tal om Aite och hans skada. En fråga; Vad gör man åt en sån hund som bet Aite? Alltså en hund som i princip helt oprovocerat biter en annan hund? Och som inte varnar innan den hugger? Vad gör man för att undvika att det händer igen? Jobbig situation :( Hemskt för både den skadade hundens ägare och den bitande hundens ägare :S


Lill-Aite när hans nos fortfarande var rätt trubbig ;) Nu är den betydligt mer spetsig!

/H



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0