Spårexpert?



Aite med sin spårexpert-sjal.. som han fick av min syster när han var bebis. Hon anade nog redan att han skulle vara duktig på att spåra ;) Kanske han får ha på den vid spårträning framöver? Eller så inte.

Stina berättade igår att viltspår kan man tävla i fritt, alltså utan att tävla i bruks överlag. Det tyckte jag lät toppen.. för i bruks är det ju så mycket annat som man ska klara, även om man bara är intresserad av att spåra. Så viltspår hade varit kul att testa. Och är hunden duktig kan den bli Viltspårschampion :) och typ få hjälpa till och spåra om det har skett viltolyckor.. Fränt. Jag lär mig nya saker om hund och hundsport hela tiden. Det är kul!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0