Sista valpkursen

Idag hade vi den sista valpkursen. Det var en succé. Gick så himla bra för mig och Aite idag så nu är jag en otroligt stolt matte ;) Först fick vi gå en "testbana" som såg ut så här:

Gå fot mellan godisfat - Sätt hunden och gå ett varv runt den - Gå vidare - Sätt hunden, platsa den och spring iväg - Inkallning med störningsmoment "boll som rullar" - Gå vidare - Gå på pressening - Sätt hunden - Tandvisning - Gå ett varv runt andra hundar & människor

Aite fixade allt hur bra som helst! Det enda som han var på väg att distraheras av men som jag lyckades avstyra var den rullande bollen och de andra hundarna :) STOLT!

Sedan körde vi platsliggande. Det gick också SVINBRA! (Risk för skryt) Aite var duktigast av alla, hehe. Jag la honom, sa åt honom att stanna och sen gick jag iväg. Och han låg där :) Hur länge som helst, kändes det som! Åh vad det är roligt att träna när det går bra!

Efter övningarna skrev vi en utvärdering och sen var det gruppfoto. När alla hade gått så stannade jag och Stina kvar en stund och lät Aite och Oskar leka av sig lite. Sen tränade Stina lite utställning med Aite :)

HELT KLART EN BRA DAG FÖR HUNDTRÄNING!

Här kommer ett smakprov i bildform:


Stina ska sätta Oskar


Några av valpkursens deltagare :)


Aite sitter och spanar


Stina skriver utvärdering. Aite och Oskar tigger fika :P


Vovvebus :)


Aite & Oskar pustar ut


Trött Japansk spets och trött pudel!

Jag ska sno bilden på hela gruppen från Hundungdoms hemsida sen när dem lägger upp den :) Så ni får se alla snygga människor och alla snygga hundar ;)

/ Helena


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0