Planering inför hundsommaren 2010

Jag har just suttit och kollat igenom BHK malmens, NNKKs och Hundungdoms hemsida för att kunna planera in lite aktiviteter. Det här är väl så långt jag har kommit:

29/5 Inofficiell utställning
NU PÅ LÖRDAG!!! AAAAHHH.. jag är nervös! Mamma & pappa sa idag att de också skulle komma och kolla. Gud vad läskigt! hihi. Tur att Stina ska gå med Aite, jag hade nog varit så nervös att Aite hade blivit nervös.. och allt hade gått åt skogen :P

2/7 Kolla lydnadstävling
Gällivare Hundungdom anordnar en officiell lydnadstävling i klass 1, Elit. Det måste man ju helt klart se!

3-4/7 Kolla agilitytävlingar
Gällivare Hundungdom anordnar officiella agilitytävlingar i alla klasser.. tror jag det var. Det hade varit kul att gå och kolla hur himla duktiga en del hundar är :) Jag tror att jag var uppbokad för jobb ena dagen men lite agility ska jag då hinna med :)

10-11/7 Internationell utställning
Jag har inte bestämt om jag ska anmäla mig och Aite till den internationella utställningen.. "Midnattssolsutställningen". Det hade nog varit jättekul :) Jag lär ju göra det. Jag hade för mig att jag var uppbokad för jobb den helgen men tydligen inte. Så det lär bli en helg full av hundar. Grupp 9, sällskapshundar, som Stinas pudlar tillhör var på lördag. Och grupp 5, Spetsar & raser av urhundstyp, som Aite tillhör var på söndag. Jo, nog måste jag anmäla oss. Det hade varit så kul att se vad domaren säger.. Han som kommer döma Aite var från Irland. Läskigt ;)

Jag såg även att BHK malmen skulle anordna en spårkurs. Det hade nog varit lärorikt att gå på, men jag vet inte om det är det man ska satsa pengarna på? Hm. Svårt val. Det är säkerligen en rolig kurs men jag måste tänka på saken. Känns som att det mest kommer vara bruksraser på kursen.. Men det ska man väl inte bry sig om :P

Det jag också hittade på en av hemsidorna var en inbjudan till medlemsmöte hos Hundungdom. Det hade varit i tisdags, och naturligtvis så missade jag det. Dem skulle prata om en eventuell resa till HUND 2010 som är i Stockholm just innan jul. Jag måste nästan kolla med någon vad de har sagt? Det lät ju svinskoj! Jag vill också!

Så måste jag nog kolla vidare, på andra orters utbud. Eller jag får höra med Stina om det.. Hon har koll! För det hade ju varit kul att åka någon annan stans och ställa ut :) Som en liten mini-semester.

Det är alltså det här jag har pysslat med den senaste timmen. Och innan det var jag och Stina ute på gården och tränade lite inför utställning. Jag har insett att jag måste ta en rejäl prommis med Aite innan utställningen på lördag.. och så måste jag ha med något SJUKT gott åt honom. Typ älgkött eller blodpudding. Hehe..

/H



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0