Kräsen hund!

Usch vad jag blir tokig. Det är så otroligt frustrerande när Aite inte vill äta. Jag vet att det är för att han inte tycker om fodret.. Hade jag gett honom något annat, typ kött och potatis så hade han ätit med god aptit. Det är så himla svårt att hitta ett foder som fungerar. Och dyrt blir det också att hålla på köpa små förpackningar av allt. Det finns ju oftast test-förpackningar men det är ju bara en, max två portioner och han kan äta det men bli less sen. Snälla alla som läser det här, förslag på mat till kräsen hund tas tacksamt emot!

Något annat som jag har börjat se nu de senaste dagarna är tonårsbeteende (tror jag?) så det bara sjunger om det. Han hör, men låtsas som att han inte hör. Det är också otroligt frustrerande. Vad gör man i en sån situation? Som exempel så försöker jag få hans uppmärksamhet när vi är ute och promenerar, men han bara fortsätter gå. Eller när jag säger "sitt" i olika situationer så har han alltid lyssnat förut. Nu skiter han i mig och låtsas som ingenting. När jag har upprepat det 2 eller 3 gånger KANSKE han sätter sig ner. Inkallningen har också tagit ett stek tillbaka. Ser han något mer intressant så kommer han inte. Jag blir galen! AAAAHH.. Måste prata med hon på valpkursen om det här. Och om någon annan har några förslag så skriv!

Trots att han just nu gör lite som han vill så är han fortfarande söt, till utsidan iallfall ;) Det är INGET gulligt med att inte lyssna på matte. Punkt slut.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0