Inofficiell utställning, tankar om aggretion och en rekommendation

Snart ska Aite på sin första utställning. Den är inofficiell och anordnas av NNKK, om precis en vecka är det dags :) 29/5. Matte börjar visst bli nervös? Haha. Det behöver jag ju inte vara.. Det är ju Stina som ska gå med honom :) Tack till henne!! Undra vad domaren kommer säga om hans bortrakade hår och om såret? Förhoppningsvis gör det inte så mycket.. Menmen.

Pratade faktiskt med min granne igår. Han är lydnadsinstruktör, domare och lite allt möjligt när det gäller hund. En mycket erfaren man enligt mitt tycke. Jag frågade om det var troligt att hunden som bet Aite biter igen, för det är ju det folk säger och det jag är rädd för. Han sa tyvärr JA. Just eftersom det var så oprovocerat så är det mycket troligt att den hunden biter igen, och det behöver inte vara en hund nästa gång. Kanske ett litet barn? Usch vad hemskt. Börjar nästan böla bara jag tänker på det.

Nej, nu ska jag inte tänka sånna hemska tankar, man blir bara ledsen och upprörd över det. Nu ska jag istället städa mitt hem. Det behövs. Det dras in så himla mycket grus och skit nu.. Min hallmatta ser beige ut fast den egentligen är blå. Äckligt. Sen tror jag att jag ska bege mig till mor&far en sväng och hjälpa till där lite.. Igår var jag där i flera timmar och hjälpte till i trädgården. Tur att jag tycker att det är kul :) Nu var det visst garagestädning på G. 

Just ja, jag måste förbi Ankis Zoologiska också och lämna igen en spray som jag lånade av henne. Det är en spray från Espree som heter "Natural Bandage". Den sprayar man på hundens sår. Det blir som ett naturligt bandage. En slags osynlig hinna som lägger sig på såret men ändå låter det andas. Den är blodstillande så den är även bra att spraya på om man har råka klippa klorna för långt. Den är också smärtlindrande och läkande. Så innerhåller den bitrix som är bittert, vilket gör att hunden inte vill slicka såret. Jag tycker att den fungerade jättebra :) Han vill verkligen inte vara där och slicka. Han har varit på väg någon gång men vänt bort huvudet lika fort. Rekommenderas varmt!

/Helena&Aite



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0