:(

Aite blev biten av en annan hund idag :/ En hund som vi känner till och med. Men tydligen så är den här andra hanen väldigt aggresiv mot andra hanhundar. Det har fungerat förut mellan Aite och den här hunden, men idag så small det till nästan direkt när de träffades. Jag tror att det mest berodde på att vi var på den andra hundens revir. Sen har ju Aite mognat också och är inte lika valpig längre.. Kanske har med det att göra också. Det var hur som helst obehagligt. Först hittade jag inga bitsår, men han skrek mycket och länge, och han haltade så jag anade att något var fel. När jag kom hem igen så gick jag igenom honom ordentligt och hittade en punktering på vänster framben, rätt högt upp. Och blödde gjorde det. Stackarn. Hur som helst så ringde jag till jourveterinären och han ville att jag skulle komma in så han fick titta på honom. Såret är typ stort som en tia-krona kanske.. lite större också. Veterinären sa att det inte behövde sys, det kommer att läka av sig själv. Han fick en krage så att han inte kan slicka såret. Jag ska rengöra det 2-3 ggr om dagen nu i början.. och han trodde att det skulle läka inom 10-14 dagar.

Usch vad hemskt det var. Tur att jag har en tendens att hålla mig lugn i sånna situationer. Jag hade säkert kunna jaga upp både mig och Aite rejält annars! Hoppas att det läker fort och att det slutar göra ont för honom snart. Jag hatar att se honom lida. Min ögonsten och mitt hjäregull! Och hoppas att det slutar blöda snart. För det gör det fortfarande :S Och det där hände strax före fyra-tiden? Alltså 5 timmar sen. Det störtblöder inte utan det kommer som lite.. Men det är väl inte så konstigt med tanke på att det är ett helt öppet sår.

Lilla gubben, hojja. I sånna här situationer så inser man verkligen hur mycket man älskar sin hund!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0