En blixtvisit i Umeå

Jag berättade ju tidigare att jag eventuellt funderade på att åka med min syster till Umeå. Igår vid tolv-tiden bestämde jag mig för att hänga med och några timmar senare for vi :) Aite var naturligtvis med i packningen ;) Det är första "långa" svängen som jag gör med hund.. Och den första "långa" resan jag gör sen jag skaffade Aite. Haha, man blir visst lite låst? Men jag klagar INTE!

Allt har gått jättebra. Vi stannade ett par gånger under vägen för att rasta Aite och oss själva. I Umeå så bodde vi hos min bror och där skötte lillvovven sig också jättebra. Men det anade jag, för Aite är ju van att åka och hälsa på hos andra människor. Det var inga problem alls. Vi kom ju fram ganska sent igår kväll så då tog jag och min bror en skogsprommis med Aite sen blev det sängen nästan direkt. Imorse så blev det en till långpromenad runt Nydalasjön, det njöt både jag och Aite av :) Sen fick lillgubben vara ensam i min brors lägenhet ett tag medan jag och syster for på stan. Hon fyllde i sin tatuering och jag passade på att shoppa solglasögon, några smycken och lite smink.

Efter stan så käkade vi lunch sen började vi köra mot Vännäs. Där bor min systes hönsuppfödare. Hon köpte två till hönor. Så vi har hört en del kacklande under hemresan. Gulligt! :P

Det blev verkligen en snabbsväng.. Typ sammanlagt 7 produktiva timmar där, resten sov vi ju bort :P

Här kommer en bild på mig och Eva-Lena, som vi har döpt ena hönan till:



De andra hönorna heter Lillemor och Gudrun. Tuppen heter Sven-E. Känner ni igen namnen? hehe. PISTVAKT såklart!



Kommentarer
Elin

kom och hälsa på mig, jag saknar er ju :)

2010-06-01 @ 10:18:23
URL: http://elinhanssonpalo.blogg.se/
stina

Vilka bra namn på hönorna :P jag älskar ju pistvakt :)

2010-06-01 @ 20:51:57
URL: http://poodlepower.blogg.se/
Helena

Elin: Jaa, jag måste komma och hälsa på snart igen! Du måste komma hit också :D



Stina: ELLER HUR? Pistvakt är ju helt enkelt sjukt bra :P Vi borde ha piskvakt-maraton någon kväll :)

2010-06-01 @ 21:26:23
URL: http://enhelena.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0