Dålig uppdatering!

Jag har haft fullt upp hela veckan och har verkligen inte haft tid eller inspiration till att skriva här. Men nu gör jag det. Jag tänkte köra en liten sammanfattning av veckan.

Sist jag skrev så var jag på väg till valpkurs. Det gick inte så värst bra.. det var helt enkelt en dålig dag att träna hund. Det verkar gå i vågor det där?

I söndags så gick det riktigt bra.. han kunde koncentrera sig på mig och tyckte att jag och leksaken var minst lika intressanta som de andra hundarna.

På måndag var han helt ofokuserad och satt bara och gnällde för att han inte fick leka (jucka mot?) med hundarna. Då gjorde han även en liten fuling. Vi tränade ju inkallning och det gick bra :) han kom till mig både utan och med lina, men en av gångerna så tog jag inte tag i honom och vad gjorde han då? Stack till Oskar så klart. Jag trodde att allt var Aites fel och att han förstörde Stina och Oskars träning men efteråt så berättade Stina att det var som att dom hade tittat på varandra och sagt "Nu leker vi!!" Och både hade stuckit samtidigt :P Nånå.. det gick ju bra tillslut.

Tisdag var också en bra dag för att träna hund. Först var Aite inte särskilt sammarbetsvillig men när han hade fått nosa och skvätta nog mycke så började han lyssna på mig. Då kunde jag och Stina träna samtidigt på agility-banan utan att nån av dem stack. Så det var grymt bra!

Resten av veckan så har jag jobbat och umgåtts med Madde som har kommit och hälsat på från Umeå :) kul!

Vet ni vad som hände inatt? Jag vaknade av att det small till, väldigt högt. Jag fattade först inte vad det var men sen insåg jag att det åskade.. och inte så lite heller. Den var nog rakt över för det blixtrade hela tiden och smällarna var nästan öronbedövande. Det är första gången jag har upplevt åska sen jag flyttade hemifrån, och första gången Aite har varit med om åska någonsin. Men han tog det bra. Jag märkte att han var fundersam och lite orolig, men det var nog mest för att han kände att jag var rädd. Faktiskt så tyckte jag att det var lite obehagligt att ligga ensam i sängen och titta på blixtarna och lyssna på mullrandet så Aite har sovit med mig i sängen i natt.. För första gången!

Idag är det grymt varmt ute! Det känns som första riktiga sommardagen. När jag gick ut och rastade Aite så hade jag mjukisbyxor och en collegetröja, och jag svettades seriöst. Det hade gått att promenera i linne och shorts.

Nu måste jag ta tag i det här och åka ut till Leipojärvi. Jag är ju kycklingvakt ännu så jag har åkt ut dit en gång om dagen för att mata dem och byta vatten.

/Helena



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0