Långpromenad

Imorse var vi ute på en riktigt lång promenad, tror vi var ute i en timma och tjugo minuter. Men det var grymt skönt :) Vi gick genom stan bort mot sandviken, och i sandviken vände vi och gick längs älven tillbaka. Han är så duktig. Jag passar alltid på att träna med honom när vi är ute och går. Vi brukar stanna och göra lite tricks, och så tränar vi ofta på stanna och hit. Förut har Aite inte velat lägga sig ner på kommando när vi har varit utomhus. Tror att det är för att han har kännts sig så utsatt då. Men nu är det inga problem :) Jag tror nog att det kan bero på att han litar med på mig också.. och att han har blivit modigare själv.

Nu har både han och jag ätit frukost. Han verkar inte vara lika kräsen längre? Eller så har han bara bättre aptit? Det är sällan han matvägrar nu mer..

Nu är det dags för "vård av liten hund" som jag kallar det. Kloklippning, ansa mellan trampdynorna, borsta honom, kolla så att allt verkar normalt :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0