Val av kläder till utställning

God morgon allesammans! Jag och Aite har i och för sig varit vaken i mer än en timme redan :P Men det är fortfarande morgon. Jag tänktre strax försöka få i mig lite frukost sen måste jag bege mig till Spa4You. Blir nog där någon timme sen hem igen. I eftermiddag jobbar jag ju på Jive och efter jobbet tänkte jag & Stina ta med vovvarna till NNKKs utställningsträning :) Det behövs. Jag börjar redan bli nervös för midnatssolsutställningen och det är mer än en månad kvar. Jag är mest nervös för att jag inte ska veta vad jag ska göra.. eller typ gå fel eller något. Aite tror jag nog kommer klara det bra :) Men både jag och han måste tränas ;)

Jag insåg även att jag måste köpa kläder! Man ska ju ha något snyggt, stilrent och lämpligt när det är en sån här sorts utställning. Eller SKA är väl fel att säga, men man bör. Jag har kollat bilder från tidigare utställningar av den här kalibern och det verkar vara kjol och kavaj eller byxa och kavaj som gäller för kvinnor. Men det beror väl också lite på vad det är för väder och sådär? Nåväl, det bästa är nog att införskaffa sig en kavaj iallafall. Jag har en, men den är ful. Undra vad man ska köra på för färg? Byxorna/kjolen måste ju iallafall vara svart. Hade jag haft ljust nertill så hade nog Aite smält in i mig och det är ju INTE bra. Big No No. Kläderna ska ju vara valda så att hunden framhävs och syns på ett bra sätt. Alltså bör man ju heller inte ha för uppseendeväckande kläder.. Kanske blir det en svart kavaj också? Men jag var lite sugen på någon snygg färg som ändå känns rätt till Aite. Kanske rött? Får väl se.

Vad jag har förstått så ska man tänka lite såhär när det gäller val av klädsel:
- Ljus hund: välj mörka kläder
- Mörk hund: välj ljusa kläder
- Undvik allt för mönstrade plagg

Jag kanske är helt ute och cyklar men det känns ju mest rätt?

Iallafall så ska ju blicken falla på hunden och inte på föraren!  :)

/ Aites Matte


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0