Promenadtankar

Hej allihopa! Just nu sitter jag här i min soffa, slökollar lite tv och skriver här. Imorse blev det som vanligt en långprommis med min vovve. Vi gick hemifrån ner till älven och längs älven en bra bit, sen gick vi över till andra sidan och upp på fjällnäs. Sen ner igen och hem :) Väldigt skönt måste jag säga.

När vi var på andra sidan så stötte vi på en lösspringande setter. Jag tycker att det kan vara lite besvärande när man träffar på hundar utan någon ägare. Man vet ju aldrig vad det är för hund som kommer springande. Dels så vet man ju inte hur hunden är mentalt men även så kan den ju vara skadad eller bära på någon sjukdom? Nu när det går kennelhosta så tänker man ju extra på det. Den här hunden stannade och tittade på mig och Aite en bit bort sen körde jag iväg den och promenerade vidare. Faktiskt så tror jag att det var den enda hunden vi träffade på hela promenaden? Man brukar ju alltid stöta på någon fler men icket.

Under promenaden så kom jag att tänka på vars jag vill promenera någon morgon när det är riktigt bra väder, nämligen upp efter femman. Det brukar ju vara riktigt skönt. Det blir nog nästan lite väl långt för Aite. Han kommer vara helt slut efter en sån promenad men jag tror ändå att han kan tycka att det är kul :) Det tar ju sin lilla tid att gå upp och ner. Och jobbigt är det.. speciellt i början för där är det så himla brant.

Förresten så kan jag ju även berätta att Aites bitsår nu har läkt helt. Det ser riktigt bra ut. Ett ärr kommer han ju alltid att ha men tack vare all päls så kommer ju inte det synas :) Nu hoppas jag verkligen att pälsen växer ut i turbofart så att det inte syns när han ska ställas ut! :S

Nu tänkte jag väl snart gå och ta en dusch och fixa mig för jag jobbar i eftermiddag. Faktiskt så jobbar jag eftermiddag hela veckan. Och så jobbar jag lördag också :) Det blir nog kul.

/Helena



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0