Aites första dopp i det blå

Idag har Aite badat utomhus för första gången! Jag har alltid trott att han skulle bli en sån hund som vägrar vatten eftersom han var varit sån tills idag. Han har alltid tagit omvägar runt vattenpölar, inte tyckt om att bli blöt och tyckt att det har varit ganska så meningslöst att bli duschad. Men imorse så hände något..

Vi var ute och promenerade längs älven och vid ett ställe så stannade jag och gick ner till vattnet. Aite gjorde som han alltid har gjort, nämligen bara stått vid kanten och tittat på vattnet. Så jag tänkte att "Okej, jag testar ställa honom i vattnet och se vad han gör" Sagt och gjort. Jag lyften hunden ut i vattnet, bara så att tassarna var blöta. Och han tyckte att det var helt okej. Han gick runt lite där i vattnet sen eskalerade det hela. Han började springa runt, fram och tillbaka och hoppa. Aite fick frispel, toksprang som en galning och var alldeles jättelycklig. Jag stod där och skrattade av lycka jag med. Det bästa som finns är väl ändå att se sitt hjärta så där glad!

Han tyckte helt enkelt att det där med vatten faktiskt var riktigt kul! Ett tag så började jag nästan oroa mig för att han skulle börja simma ut i älven och försvinna. Så jag var tvungen att hejda honom. Han var helt tokig :P Och BLÖT! Haha. Han simmade inte, men han gick så djupt att han var blöt upp på bröstet.

Den här morgonpromenaden blev seriöst veckans BÄSTA händelse :) Det var så himla kul, tycker både jag och Aite :P

Här kommer bilder från Aites första dopp i det blå:















Mattes pälskling! hihi

/Helena


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0