En traumatisk vecka

Ja, jag har lyckats fixa mitt internet så nu är jag inte så handikappad längre.
Man blir ju helt isolerad utan internet. Bläh. Man kan ju inte ens kolla upp supportnummret till Telia.
Och utan supportnummer till Telia så kan man inte få hjälp med problemet.
Tack och lov finns det andra människor som har fungerande internet :)

Nu ska jag berätta om veckan.
Den har varit väldigt, väldigt jobbig och hemsk.
Mitt vovvsing har varit sjuk :/
Han blev dålig natten mot måndag.
Jag vaknade av att han väckte mig.
Förmodligen för att berätta att han mådde dåligt.
Hur som helst så började han spy en stund senare.
Under hela måndagen så fortsatte han spy med några timmars mellanrum.
Han ville inte ha någon mat heller.
Natten mot tisdag så vaknade jag första gången vid 00.30..
Då spydde han. Och efter det så fortsatte han spy typ var tjugonde minut.
Tror att han somnade en stund vid 02.30.
Men sen vaknade jag en timme senare av att han började spy igen :/
Stackarn, han var helt slut efter natten.
Hur som helst så ringde jag till veterinären på tisdag morgon och fick tid efter lunch.
Väl där så klämde dem på Aite, kollade tempen, och undersökte honom lite allmänt.
De tog också en röntgenbild och blodprover, men hittade inget konstigt.
Veterinären trodde att det var magkatarr.
Jag fick med någon medicin, specialmat och kostråd.
Så jag hoppades att det skulle hjälpa, men icket!
Han fortsatte att spy, fick inte behålla något, inte ens vatten.
Aite var helt slutkörd, orkade ingenting. Han låg bara och sov,
vilket är väldigt ovanligt :P
Så dagen efter ringde jag tillbaka och fick komma in igen.
De tog en ny röntgenbild, men såg inget konstigt.
Veteinären sövde honom och kollade ner i svalget, men hittade inget mysko.
Så dom vätskade upp honom och hon skrev ut en annan medicin åt mig.
Hon sa att om han fortfarande kräks dagen efter, alltså på onsdag,
så skulle jag mest troligt få åka till djursjukhuset i öjebyn eller gammelstan.
Men tack och lov så slapp jag det. Medicinen verkade funka och Aite fick i sig lite mat.
Har nu sakta men säkert fått mata honom med små portioner ris och veterinärmat.
Nu börjar han bli sig själv igen :)
Leker och busar.
Men hungrig är han, helt galet.
Sitter och tigger i köket :P haha

Skönt att allt slutade bra iallafall.
Jag blev väldigt orolig där ett tag när han var så slö och kräktes så mycket.
Nu ska jag bara få igång honom igen.
Ge större mängd mat och börja motionera honom mer :)
Lilla hjärtat!

/Helena och Aite


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0