Snart är det nyår..

Då var det snart nyår. Undra sa flundra hur hunden kommer reagera? Han var ju så liten sist.. Då märkte man ju att han märkte av alla raketer.. men han var inte direkt rädd.. Kanske lite orolig bara. Han är ju lite ljudkänslig min hund.. Inte så farligt men är det höga ljud så blir han ju lite funderasam och tycker att det är lite småobehagligt. Men jag ska då gå in med inställningen att aaaaalllltt kommer gå finfint :) Då kommer det också göra det! :)

Jag vet att jag är väldig dåligt på att uppdatera just nu. Jag jobbar hela dagarna. Och när jag inte jobbar så äter eller sover jag. I princip. Och den här förbaskade förkyldningen som jag har dragits med hur länge som helst vill inte ge sig. Den likson kommer och går. Ibland bättre och ibland sämre. Sämre innan jul, sen bättre. Nu sämre igen. Undra om det kanske är något annat? Allergi? Hm.

Imorgon har jag iallafall bytt bort lite så att jag bara jobbar 4 timmar mitt på dagen istället. Det känns ooootroligt skönt. Jag tänkte sova tills jag vaknar, ta en lååååååång promenad med mitt hjärta och kanske hinna en sväng på lite mellandagsrea.


Annat nytt på hundfronten då:
- Ju större Barffas blir desto sämre tycker Aite om honom :P
- Känns nästan som att jag går bakåt i träningen med Aite bara för att det inte blir någon träning över huvud taget just nu.
- Vi har inte varit på någon långpromenad på snart en vecka. KATASTROOOOOF!
- Jag ska inte delta i agilityträningen i stallet nu till våren heller. Det kändes inte riktigt som prio 1. Söndagar under våren är vi ändå i gång och ute så mycket så då känns det inte så lockande att gå in i ett stall på kvällen.
- Jag lääängtar till sommarens utställningar! Längtar till att få göra några kortare resor med min fina Stina. Överkalix, Gällivare och mest troligt Vännäs blir det då iallafall. En sväng till Finland ska vi väl också?
- Många av mina hund-tjejor har valpisar på gång så det blir mycket valpgos under våren! Mums! :)

Ja, det var väl lite kort och gott.

Nu är det bäst att jag tar Aite under armen och går och lägger mig ;) haha.
Nattinatti!


Kommentarer
jossa

Hej: ) hänger gärna med till finland på utställning:)

2011-01-03 @ 06:07:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0