Dag 09 - Den här månaden

Den här månaden (då syftar jag på den kommande månaden) kommer bli hektisk. Julen ska ju vara lugnt och mysig enligt min mening men jag kommer jobba "hela dan, varje da" fram till.. ja, i januari någon gång när rean är över. Menmen.

Utöver jobb så har jag lite smått och gott att se fram emot faktiskt:

- Stockholms Hundmässa 17-19 dec. Ska bli riktigt skoj eftersom jag aldrig varit där. Över 6000 hundar var anmälda till utställningen. Tydligen så är det massa annat spännande som händer också. Rastorg, försäljning osvosv. Spännande. Så ska jag självklart heja fram vår alldeles egen Stina som ska tävla i Juniorhandling (SM!!!). Fränt :) Negativt: Aite ska inte med och jag har ångest.

- Dagarna innan julafton. De brukar alltid vara så mysigt då. Faktiskt så är det först dagarna innan som jag verkligen kommer i julstämning. Jag är hela familjens paketinslagerska. Vi brukar dricka glögg om kvällarna och bara mysa på!

- Uppesittarkväll 23 dec. Jag tror faktiskt att jag ska satsa på att spela bingolotto då, det är ju mys :) Kanske skulle höra om det är några fina flickor som vill spela med mig? :D

- Julafton!!! Trots att jag jobbar så är ju julafton typ årets höjdpunkt ;) Jag jobbar bara mellan 9 och 13 så det är lugnt. Det är ju ändå först efter det som man gör saker.. typ kalle anka, god julmiddag och presentöppning :)

- Juldagen! Då är jag ledig. Kanske blir en sväng till farmor och farfar då? Jag vet inte än. Men något som är säkert är att det är utgång för hela slanten på kvällen. Jag tänkte köra favorit i repris från förra året och bjuda in några nära och kära hem till mig på middag och förfest. Wihoo!

- Nyår! God mat, raketer. Ska spendera mitt nyår med familjen och min älskade Aite. Aite var ju så liten förra nyåret så jag vet inte riktigt hur han kommer reagera på alla raketer. Alltså är det bäst att vara hemma med honom :)

- Någon vecka in på det nya året ska jag till Kalix och hälsa på Elin :) Ska jag berätta en hemlis? Jag har en ny tatueringstid bokad i Kalix tills dess. Elin ska tatuera mig så jag tänkte följa med. Får dock se om jag utnyttjar min tid eller inte. Måste komma på vad jag ska göra först :P

Ja, det var väl det jag har att se fram emot den här månaden :) Känns ändå som att tiden bara kommer att rusa iväg och snart sitter jag här och skriver 2011 :P


Dag 01 - Om mig
Dag 02 – Min bästa vän
Dag 03 – Ett ögonblick
Dag 04 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 05 – I min handväska
Dag 06 – Mina drömmar
Dag 07 – Mitt favoritminne
Dag 08 – Min favoritfödelsedag
Dag 09 – Den här månaden
Dag 10 – Ett annat ögonblick
Dag 11 – Det här upprör mig
Dag 12 – Det här får mig att må bättre
Dag 13 – Det här får mig att gråta
Dag 14 – Mina rädslor
Dag 15 – Min favoritplats


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0