Dag 03 - Ett ögonblick

Alltså jag vet, jag var helt värdelös på den här listan. Jag har försökt börja skriva på "Ett ögonblick" typ 5 gånger men aldrig kommit någon vart. Vad ska jag skriva? Det finns så många ögonblick som etsat sig fast i minnet på mig. En del viktiga och livsförändrande och andra bara ögonblick som vilket annat som helst. Nu har jag iallafall kommit på vad jag ska berätta om. Eftersom det här en blogg med hundinriktning så vill jag ju berätta för er hur det kom sig att jag skaffade hund, alltså vars det hela började.

Jag har ju vela ha hund hela mitt liv men på grund av att halva familjen är allergisk så har det helt enkelt inte fungerat. När jag var liten har jag gått ut med grannens hund. Jag har gått fram till alla som haft hund och frågat vad den heter, vad det är för ras och om jag fick klappa den. I mitt rum hade jag en massa poster på hundar. Jag ritade hundar och lekte hund när jag var liten. Så jag har helt enkelt alltid velat ha hund men någon gång där så insåg jag nog att det inte skulle hända.

När jag flyttade hemifrån så var det som att jag inte ens tänke på att skaffa hund. Tanken på att det inte skulle gå fanns nog hela tiden i huvudet på mig. Hela mitt liv har jag ju fått höra att "Nej, vi är ju allergiska". Och när jag flyttade hemifrån så kopplade det liksom inte att nu var jag ju fri att göra vad jag ville. Förrän en dag.. När jag och mamma satt och pratade om att jag tyckte att det skulle vara så ensamt i längden att bo själv. Då sa mamma "Du kan väl skaffa hund?"

Från det ögonblicket så fanns tanken på hund hela tiden i min hjärna. Till en början så tänkte jag hela tiden att "Nej, det går inte.." men när jag hade tänkt igenom det hela en miljard gånger så började jag inse att det visst kanske skulle funka. Jag började kolla runt på nätet, prata med folk som hade hund, läste om olika raser och titta på hundprylar. Jag var ju helt klart fäst i tanken vid att äntligen få den hund som jag alltid drömt om.

Idag, ungefär 1 år och 5 månader senare så sitter jag här med världens bästaste hund (lite hormonell bara) och är världens lyckligaste. Allt tack vare mammas kommentar! Så det ögonblicket glömms inte bort.



Dag 01 - Om mig
Dag 02 – Min bästa vän
Dag 03 – Ett ögonblick
Dag 04 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 05 – I min handväska
Dag 06 – Mina drömmar
Dag 07 – Mitt favoritminne
Dag 08 – Min favoritfödelsedag
Dag 09 – Den här månaden
Dag 10 – Ett annat ögonblick
Dag 11 – Det här upprör mig
Dag 12 – Det här får mig att må bättre
Dag 13 – Det här får mig att gråta
Dag 14 – Mina rädslor
Dag 15 – Min favoritplats


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0