Potatis - bra eller dåligt?

Kom just på att jag läste något intressant idag. Jag har ju länge vetat att rå potatis och potatisblast inte är något som hundar bör äta, men jag ha aldrig hört något om att kokt potatis ska vara ett problem. Idag läste jag iallafall att det är många hundar som är känsliga även mot kokt potatis. De blir dåliga i magen och kräks. Gissa vilka funderingar som började dyka upp i skallen på mig när jag läste det? Jo, så här tänker jag. Aite har kräkts lite titt som tätt ända sen han var liten och jag har aldrig förstått varför. Eftersom det ändå inte har varit så överdrivet mycket så har jag heller inte börjat försöka reda ut varför han har kräkts. Ända sen Aite har varit liten så har han fått kokt potatis i maten då och då. Kan detta vara orsaken till Aites kräkningar? JAG HOPPAS VERKLIGEN DET. Tänk om det är något så enkelt som att han inte tål potatis. Det vore ju fantastiskt! Det som också får mig att tro det är att han har mått riktigt bra i nästan två veckor nu, inte kräkts en enda gång och under den här tiden har han inte ätit nå potatis. Jag ska hur som helst testa lite försiktigt och se om han reagerar när han äter potatis. Isåfall kan jag ha hittat lösningen! HIHI, hurraaaa!!! Annars är jag tillbaka på noll igen och då blir jag ledsen..

/ Dietist Helena



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0