Välkommen helgen!

Det ska faktiskt bli riktigt skönt nu med helg. När jag inte jobbar så tycker jag inte att det är så stor skillnad men nu när jag har jobbat hela den här veckan och lite förra också så har helgerna haft mycket större betydelse. Och den här helgen är hela familjen hemma också så det är skoj :)

Jag har faktiskt inga direkta planer för den här helgen, men jag vet vad jag vill och behöver göra. Här är min vill göra och bör göra lista för helgen:

Jag vill:
- åka till kojan
- träna agility med Aite
- ta långa promenader med Aite
- ta sovmorgon till åtminstone 08:00
- äta god mat
- kolla en bra film
- göra sommarfint på balkongen

Jag bör:
- sätta upp nya rullgardiner
- städa lägenheten
- tvätta massor av kläder
- söka komvuxutbildningar

Förhoppningsvis har jag gjort flera saker på både vill och bör listan, utan att det känns som att jag har stressat. För när det är helg så ska man ändå passa på att ta det lugnt och göra saker som man vill. Är vädret bra så ska jag iallafall ta långa promenader med Aite. Det är något av det bästa som finns. Rena rama terapin.

Nu när jag ändå är inne på Aite så kan jag ju berätta att han är kräsen igen. Han har matvägrat för fulla muggar. Ikväll så åt han för första gången på två dagar. Jag måste verkligen försöka hitta ett foder som han tycker om.. Men det verkar svårt. Han tycker om det ett tag sen vill han inte ha det längre.

Nu ska jag göra som Aite, nämligen lägga mig och vila. Tänkte kika om det är något intressant på TV. Sen blir det kanske att åka en vända till Leipojärvi och glo på systers kycklingar igen. Har ju inte sett dem på en vecka, och tydligen så växer dunbollarna så det knakar. Så ser mina planer ut.

/Helena




Haha, under tiden jag skrev "/Helena" så ringde syster. Så nu sätter jag mig i bilen och brassar dit (råkar nämligen alltid köra som en dåre efter den vägen)


Kommentarer
Elin

när jag kommer måste vi och se kycklingarna :)

2010-04-24 @ 09:59:57
URL: http://elinhanssonpalo.blogg.se/
Helena

Jaa, absolut, jag har redan lovat syster att jag ska sköta dem under den helgen så :P

2010-04-24 @ 22:16:11
URL: http://enhelena.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0