En liten lista

Det är ju populärt att skriva listor på bloggen, så jag måste väl också lägga in en :)
Men faktiskt så tycker jag att det är rätt bra ibland. Man lär sig mycket om den som skriver.

Nämn något som gjorde dig glad igår:

Att sitta ute på balkongen och äta lunch, det gjorde att jag fick ett riktigt lyckorus.
Vad gjorde du kl 08 i morse?
Låg i sängen och funderade på att kliva upp.
Vad gjorde du för 15 min sedan?
Körde bil, tror jag :) Från mamma och pappa hem till mig.            
Det sista du sa högt?

"Jaa, ta den då, hämta Ankan!" sa jag nog till Aite för typ 2 minuter sen :P haha
Det senaste någon sa till dig:
"Ja, vi hörs, hejdå!" Sa pappa innan jag for :)
Vad har du druckit idag?
Vatten, drickyoghurt, mjölk och läsk.
Vad var det senaste du åt?
Några nötter med BBQ-smak hos mamma och pappa.
Vad var det senaste du köpte?
Oj.. det måste nog ha varit något igår.. typ en drink på krogen? Nej det betalade inte jag för. Då var det nog godis till högskoleprovet.
Vad är det för färg på din ytterdörr?
Den är en sån där tung, tjock lägenhetsdörr. Mörkbrun och ful.
Vad är det för väder hos dig nu?
Mulet, men varmt. Slaskigt!
Godaste glassmaken?
Jag älskar sån där vaniljglass med typ cheesecakesmak. Det är ju små bitar i den. Mums!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Ja, jag tror att man kan bli kär i någons utseende men sen kan ju insidan vara mindre attraktiv.
Sover du tungt?
Nej, jag vaknar av minsta lilla.. Typ att Aite går upp och dricker vatten, eller att telefonen vibrerar. Det är sällan jag inte vaknar.
Drömmer du mardrömmar?
Det händer väl. Men tack och lov inte särskilt ofta. Och sen jag skaffade Aite är det inte alls lika läskigt. Då brukar jag gosa lite med honom innan jag försöker somna om. Min lilla vakthund!
Trivs du med ditt jobb?
Ja absolut. Trist att det bara är ett extrajobb, men jag trivs jättebra.
Favoritklädsel?
Leggins och någon lång mjuk slapp tröja. Det ska vara bekvämt. Jag älskar ju mina mjukisar och min instruktörströja från Fysioterapin också..-
Vad ser du om du tittar till höger?
Sofforna, soffbordet, tv:n.. min stora gröna, sköna matta och min hund som ligger på min stora gröna, sköna matta! :)
Vad gör dig glad just nu?

Att det fortfarande är ljust ute :) Man blir inte lika trött och less då.
Vad ska du göra härnäst?
Tänkte ta en dusch och sen kolla "50 first dates" som går på tv klockan nio :)
Vad förstår du inte?
Lustig fråga. Det finns nog mycket jag inte förstår :P Jag förstår inte hur man ska tänka för att klara fysiken, jag förstår inte hur man gör när man deklarerar. Jag förstår inte hur man kan sjunka så lågt och vara tillsammans med någon som är otrogen mot en. Och jag förstår inte varför en del människor har så svårt för att säga sanningen :) Det är en svår värld vi lever i ;)
Höger el vänsterhänt?
Högerhänt
Humör just nu?
Rätt bra ändå :) Lite smått irriterad men det börjar lägga sig.
Favoritgodis?
Allt som är surt :) Sura nappar, sura remmar och de där röd/gula dödskallarna.
Kläder just nu?
Mina favvo-mjukisar och fysioterapi-tröjan.
Sommarplaner?
Jag har inga planer ännu. Jag ska väl iallafall försöka jobba.. Men det hade ju varit kul att åka på någon liten resa också :) Jag vill hitta på saker i sommar känner jag. Det hade varit kul att åka på roadtrip. Och luleåkalaset är ju en klassiker.
Hur många kuddar sover du med?
Förut sov jag med tre, men nu har jag gått ner till två :P
Spelar du ngt instrument?
Nja.. spelar och spelar. Jag kan väl några små trudelutter på piano, fiol, cello och gitarr. Men det är bara basic och inget märkvärdigt.
Morgon eller nattmänniska?
Morgon!!! Jag älskar tidiga mornar. Det är så härligt att gå ut och promenera med Aite när solen just håller på gå upp, och jag är så himla effektiv på morgonen. Jag får alltid massa gjort.
Vad är viktigast för dig?
Familjen, vänner och hunden.
Är du kittlig?
Lite ;)
Snarkar du?
Det händer nog, speciellt när jag är förkyld eller när det är allergisäsong.
Stjärntecken?
Oxe
Äckligaste insekten?
Jag HATAR alla insekter. Allt från myggor till skalbaggar och myror. BLÄÄÄH.  
Stökigt el välstädat?
Välstädat, helt klart. Men ibland måste man få vara slö och låta det förfalla lite.
Vad längtar du mest efter just nu?
Oj.. jag vet inte om jag längtar efter något speciellt? Betyder det att jag är rätt nöjd just nu? Hm. Men ett jobb längtar jag nog efter litegrann.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0