Förvirring

Nu tror jag att jag och Aite har träffat alla grannhundarna :)
Imorse träffade vi nämligen 2 dvärgcollies som också bor på området.
Så nu tror jag att jag har koll på alla vovvar här omkring.
Det är faktiskt väldigt kul, för nästan alla är småhundar.
Så Aite törs ju hälsa och busa lite med alla :)

Just nu ligger Aite och sover. Sömntutan. Jag gav honom en sån där aktiveringsleksak men han höll på med den i typ 5 minuter sen gick han och la sig. Men det är rätt skönt. För jag  måste verkligen kolla på utbildningar nu. Jag är helt förvirrad. Vet inte alls vad och om jag ska läsa och ansökan ska vara inne om 10 dagar. Det lutar ju iallafall åt någon utbildning med djur. Men jag vet inte? Finns ju annat som är intressant också. Hojja vad svårt. Jag ska nog iallafall söka veterinär i första hand igen. Jag vet ju att jag inte kommer in på det, men hoppas kan man ju alltid (håller tummarna för högskoleprovet på lördag!!!) Egentligen vet jag inte om det är det jag vill bli. Men det hade varit som någon slags triumf att bara veta att jag kan bli det om jag vill. Nåväl. Jag måste ta mig en rejäl funderare, eftersom mitt andrahandsval är lika viktigt som mitt förstahandsval.

Så jag har ju det jag gör i veckan. Söka utbildningar och söka jobb, plugga till högskoleprovet. Det som är det jävligaste är ju att jag alltid är ute i sista minuten. Min storebror är här i veckan och pappa ska ta lite ledigt så hela familjen lär vara en hel del i kojan. Och jag vill ju med. Men jag borde inte sitta ute i solen och steka. Jag borde sitta inne vid datorn och fundera. Men man kanske kan fundera.. i solen? Med datorn i famnen? ;)

Nu ska jag fundera vidare. Jag ska skriva för och emot listor. Jag är en list-människa. Älskar att skriva listor. Allt blir så tydligt då. Sen ska jag och Aite promenera till mamma och pappa. Jag ska diskutera mina val med dom.. Och så ska vi äta TJÄLKNÖL med POTATISGRATÄNG! MUUUUMS! Aite lär också får det till middag idag ;)

Ett inlägg blir som så fattigt utan en bild, så här får ni en från igår när jag och Aite var ute och promenerade längs skoterspåren ute i skogen i Tjautjasjaure:



Kommentarer
Elin

ring mig någon dag :)

2010-04-05 @ 20:02:47
URL: http://elinhanssonpalo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0