Anställd!

Idag, efter 2 dagars provjobb, har jag blivit anställd. Det känns grymt bra! Allt har klickat så att säga :) Tills vidare jobbar jag bara extra men efter sommaren var det prat om en eventuell utökning :) hihi. Nu har jag alltså 2 extrajobb. Det betyder pengarpengar. Men faktiskt så är det inte bara pengarpengar jag bryr mig om. Naturligtvis är det viktigt, men lika mycket gör jag det för att jag trivs så bra och för att jag tycker att det är så himla kul! Sånna jobb ska man vara rädd om. Och jag har haft den otroliga turen att hitta två riktigt roliga, utvecklande och bra jobb. Lucky me!

Vad händer mer i mitt liv då? Det har varit full rulle hela veckan känns det som. Det är väl så när man bor ensam med hund antar jag. Jag har hållt på städa, tvätta, baka och fixa och dona. Kan ju också bero på att jag fyller år till helgen och har en del att stå i. Vi ska gå ut på lördag så då måste jag ju fixa massa tills dess. Och så tänkte jag ha födelsedagsfika någon dag nästa vecka så jag måste ju baka lite. Och inte nog med det, nästa vecka börjar ju alla hundkurser. Jag har anmält mig och Aite till valpkurs och nybörjaragility. Hoppashoppashoppas att vi kommer med i båda. Och hoppashoppashoppas att Stina och Oskar också kommer med i båda. Är så kul när känner någon i gruppen :)

Aite då? Jo det rullar för honom. Han fäller seriöst fortfarande lite grann. Men jag vet inte om jag ska försöka få bort det sista eller om jag ska låta det vara? Pratade med en "jappe"-kunnig som sa att jag inte borde försöka få bort pälsen nu om jag ska börja ställa ut honom. Han kan tydligen se lite skabbig och hårlös ut ;) Men jag får väl se. Kanske gör det iallafall. Det blir ju inte utställning förrän om 4 veckor isåfall.

Nu borde jag fortsätta göra något vettigt.. Typ fortsätta med städningen. Men helst av allt skulle jag vilja lägga mig i soffan och sova. NEJ HELENA. Städa!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0