Tankar om att stå ivägen..

Sådärja, då var denna jobbveckan slut. Låste dörren till Jive för drygt en timme sen och nu är jag hemma och tänker ta en powenap. Det behövs verkligen! Jag sov bara 4 timmar inatt. Jag var ju tvungen att gå ut igår och glo på alla studenter :) Det var riktigt trevligt faktiskt, trots att jag bara hade druckit lite vin och en cider. Jag tycker att det oftast är jobbigt att vara i princip nykter bland alla fyllon, men igår gick det riktigt bra :) Det var härlig stämning och bra musik. Så vi hade kul.

Något som jag funderade på när jag gick omkring när och grattade studenter och hälsade på människor är hur en del tänker? Det var ju ändå en del studenter, både tjejer och killar, som mestadels hängde med sina partners. Hur kul är det på en skala då? :P På studenten vill man väl ändå vara med sina kompisar, dricka goda drinkar, dansa tills man stupar och ha allmänt askul. Inte stå i något hörn med sin pojk/flickvän? Det kan man väl göra andra gånger. På studenten är det nog ändå roligast att vara med dem som har samma känslor som en själv.. Total lycka över att man äntligen är färdig.

Och i sin tur då, hur tänker dem som kommer till krogen och ställer sig i ett hörn med sin partner som tar studenten? Varför gör man det? Finns säkert många anledningar.. Man kanske bara vill ha kul med sin kärlek (hur kul det nu kan vara att stå och glo bara), eller så har man inga andra vänner? Haha. Nej nu är jag elak. Jag tror att i vissa fall kan det bero på osäkerhet. Det är otryggt att sin partner går full på krogen bland massa fulla snyggingar. Man litar helt enkelt inte på sin käre student. Hade jag haft en pojkvän som tog studenten så hade jag låtit honom göra det på sitt eget sätt. För man tar bara studenten en gång i livet. Och man vill väl ändå minnas den som skitkul och galen, inte att man stod i något hörn och glodde. Jag skulle inte vilja vara den där flickvännen som var ivägen. Jag skulle inte vilja hindra någon från att ha askul med sina vänner på sin student.

Detta är mina högst personliga åsikter. Jag förstår om det finns dem som tycker helt tvärtemot mig :) Jag ville bara lufta lite tankar iallafall.



Nu ska jag skriva någon roligare. Eller nej, det orkar jag inte. Så det skiter jag i. Kommer kanske ett inlägg senare idag istället :P När jag har tagit min powernap och ätit grymt god middag (GRILLAT!!!).

Hejdå.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0