Takskottning

Imorse så ringde pappa och frågade om jag skulle komma och hjälpa till att skotta deras garagetak :) Och självklart ställde jag upp. Konstigt nog så tycker jag faktist att det är ganska kul att skotta snö!

Så jag tog med Aite och åkte dit. Gullehunden ska ju naturligtvis vara med på allt :P Men det var bara bra, för pappa använde traktorn till att köra bort snön. Så han fick vara nära traktorn hela tiden, och till och med åka med i den. Han har varit hyffsat rädd för traktorer och lastbilar sen han blev skrämd för någon månad sen. Men nu gick det hur bra som helst :) Han var lite nervös i början men sen märkte han väl att det inte var någon fara så då blev han lugn.
 


Aite fick till och med komma med oss upp på taket ett tag. Men han fick sitta med kopplet fastknytet, annars hade nog risken varit stor att han hade rusat efter snön och ner i backen. Usch, hemska tanke.



Nu på eftermiddagen har vi inte gjort så många knop. Han var helt slut så vi vilade. Efter det så gick vi ut på en promenad, blev nog nästan en timme lång. Han hänger med bra. Är bara lite orolig att det ibland blir för mycket för honom. Man ska väl inte motionera dom för mycket när dom är små? Men han är ju ändå 6 månader.. Nåväl, han tycker då att det är jättekul, och det gör jag med. Han är så himla duktig. Jag promenerar nästan alltid utan koppel. Har bara kopplet på när jag vill ha extra koll på honom, typ vid stora vägar och så. Men han är riktigt duktig på att gå fot utan koppel, eller jag kallar det inte för "fot" ännu, utan jag säger "här". Längs alla gångstigar får han springa fritt, men han håller ju sig alltid i närheten. Han har blivit väldigt duktig på "hit" också :) Lyssnar alltid.

Det är så kul att se alla framsteg han gör!

Föressten så äter han fortfarande ris och specialmat från veterinären, men nu har jag börjat blanda i lite vanligt torrfoder. Eftersom Aite är lite kräsen och inte riktigt tyckte om smaken som han har haft tidigare, kyckling, så har jag bytt smak. Jag använder Robur Bozita. Provade nu med älkött :) Det verkar gå ner lättare, finsmakare!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0