Oulo eller Piteå..? Eller kanske Tornio? Icke utställningsintresserade varnas för tråkigt inlägg!!!

Det känns i kropp och knopp att man har varit sjuk länge för jag är fortfarande inte mig själv :P Hade jag kunna så hade jag gärna sovit minst 12 timmar per natt och gärna tagit en liten sovpaus på eftermiddagen också. Jag är trött som bara den och känner att jag inte riktigt hänger med ännu.

Jag förstår helt och hållet att Aite känner likadant. Han är inte heller sig själv. Han är tröttare än vanligt, sover väldigt mycket och är inte lika pigg helt enkelt. Han ska äta medicin i 2 dagar till sen är han också medicinfri. Kanske känner han sig bättre då.. Man vet ju inte om det kanske är medicinen som gör honom trött :)



Ikväll ska jag träffa Stina och prata om hur vi ska göra med alla utställningar till sommaren. Det som vi redan är anmälda till är:
Vännäs 11-12 juni (blev nå knas med anmälan men jag tror då att allt är okej nu?!)
Gällivare 18-19 juni
Rovaniemi 25-26 juni

Det jag funderar på är en helg i juli..
16-17 juli är det internationell utställning i Piteå, men det är även 2-dagars internationell i Oulo samma helg. Det är ju fördelar och nackdelar med både och.

Oulo - Fördelen är att det är 2 dagars internationell, vilket innebär att man tävlar båda dagarna.. alltså har man 2 vinstchanser och kan vinna 2 cacib. Nackdelen är egentligen samma sak.. att det är 2-dagars.. Då kommer vi förmodligen inte se så mycket av varandra och om det krockar så kan man inte se varandra ställa ut.. Och inte heller hjäpa varandra. En annan nackdel är att det är längre till Oulo än till Piteå och att vi helt enkelt måste bo och leva i Finland en hel helg ;P

Piteå - Födelen är att det är närmare än till Oulo och att jag och Stina ställer olika dagar, alltså kan man vara där och stötta och hjälpa varandra. För min del så är det även en fördel när det gäller domaren. Förhoppningsvis så tycker den här domaren lika bra om Aite som sist han dömde honom.. hehe. Nackdelen.. hm.. Ja det är ju helt enkelt att man bara har EN chans. I Oulo har vi ju 2 chanser..

Sedan så funderar jag även på helgen efter den här omdiskuterade helgen.. alltså 23-24 juli. Då är det internationell i Tornio. Det hade ju varit lämpligare än Oulo eftersom vi då förhoppningsvis kan vara inneboende hos min kära vän Elin i Kalix. Det känns iallafall inte så kul med 2 helger i finland efter varandra :S Men nackdelen med den helgen är att både jag och Stina ställer ut på lördag.. Fast då kanske vi kan få med lite hjälp i form av Elin iallafall :P Nåväl..

Som sagt så ska jag och Stinky träffas ikväll och prata om det här så ni får väl en uppdatering när vi har bestämt oss.



ÄR NI UTTRÅKADE?! :P Haha. Jag var bara tvungen att skriva ner mina funderingar kring de här helgerna.. Det är svårt att få någon klarhet om man inte skriver ner det.





Piteå Internationella utställning 2010



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0