Aite is back!

Nu är Aite hemma igen! :)
Igår strax efter 11 åkte vi mot gammelstan för att hämta honom. Vi fick sitta i väntrummet i 1 ½ timme men det spelade ingen roll för lyckan var total när jag äntligen fick se honom igen. Och han var minst lika glad som jag ;) Han ville bara pussas, pussas och pussas. Och när han hade pussats klart så gnällde han en hel del.. Han satt även tryckt mot pappa hela tiden medan jag pratade med veterinären.. Det var som att han ville försäkra sig om att inte bli lämnad igen.

Vi har inte fått något klart besked om vad som egentligen är fel på honom för de väntar fortfarande på en del provsvar. Men han har fått 3 olika mediciner som han ska äta nu.. En tills den är slut, en i 10 dagar och en i 14 dagar :P Aite ska även äta ett speciellt foder från veterinären i 4 veckor. Det var ett himla pusslande innan jag fick ihop det här med medicintider och mattider, för alla medicinerna skulle ju ges på olika sätt!

Han verkar hur som helst må rätt bra. Han är ganska pigg och glad och har ätit med god aptit förutom senaste målet. Det är ju det jag oroar mig för.. Att han inte kommer vilja äta den där maten och så kommer han börja spy för att han inte äter. Veterinären sa att det är viktigt att jag BARA ger honom den här maten, och inget annat nu under de närmsta 4 veckorna..

Hoppas allt går bra nu!!! :)



Föresten så blir det ju ingen utställning för min del i Över-Kalix. En av medicinerna räknas som doping och sen känns det även som att han behöver få vara hemma och vila upp sig i lugn och ro. Veterinären sa att det värsta i magen borde gå över efter ca 2 veckor men att det tar ca 6 veckor tills det är helt återställt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0