Semester, badabada och utställning i Piteå på gång

Nu är det 2 veckor sen ni fick en uppdatering från mig och Aite. Fy på mig! :(

Vad har hänt sen sist då? Joo..
Jag har semester så jag och Aite lever livet bara :P Visst gör jag ju nytta också men det känns inte som prio ett. Det viktigaste för mig nu när jag är ledig är att spendera dagarna med min hund och göra saker som han kan vara med på :) Som att fika, bada, träna, promenera och sånt där semestrigt ;)
I söndags åkte jag och Aite till Umeå tillsammans med Simon. Vi var där till igår. Himlarns skönt!









Till helgen är det hundutställning i Piteå. Det är en internationell och jag ska ställa ut Aite där på lördag. Jag hoppas verkligen på revansch efter fiaskot i Rovaniemi :P Men man vet ju aldrig. Domaren som dömer Japansk Spets har dömt Aite en gång tidigare och då gick det ju riktigt bra ;) Men det är ju inget som säger att han kommer tycka samma nu. Aite var ju inte ens 1 år då och såg väl säkert lite annorlunda ut då.. Ett som är säkert är ju iallafall att han hade vääääldigt dålig päls då också :P

Hur det än går så ska det bli roligt att åka dit. Jag och Therese åker tillsammans på lördag morgon och ställer ut. Hon ska ställa sina vovvar Ricky och Tiro. Tyvärr så ställer vi ungefär samtidigt så vi kanske missar att kolla varandra men det får väl funka ändå.
Vi sover över på Fårön i en 4-bädds stuga tillsammans med Lina och Åsa (plus ungefär en miljon hundar?!) för på söndag ska jag sitta som ringsekreteraraspirant :) Om jag blir godkänd på den så har jag bara en aspiranttjänstgöring kvar sen är jag färdig ringsekreterare :) Skönt!

Slänger in en till video:



Den filmade jag för någon timme sen.. Har badat Aite inför helgen :)

/Helena


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0