Piteå Internationella Utställning



Nöjd matte! :)

Som jag skrev tidigare så ville jag ju ta revanch från fiaskot i Rovaniemi och det tycker jag absolut att vi gjorde :) Aite blev 3:e bästa hane med r-CACIB :) Kritiken var bra och domaren sa att om Aite inte hade varit så urfälld hade han placerat sig bättre. Helt förståerligt!

Men något jag inte förstår är hur svårt det ska vara att mäta en hund?!?!
Aite har blivit mätt till HELT olika resultat. Det har varit allt mellan 31,5 och 37 cm. GALET?! Jag har alltså varit tvungen att rätta flera domare och säga att "njäe... det stämmer nog inte riktigt för han är mätt till ca 33-34".

Och det måste ju vara det han är? Det han blivit flest gånger, av flest olika personer är 33,5 cm.. Nåväl.


/Helena



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0