Framgång med maten

Aite har ju ätit jättebra senaste tiden och mått allmänt bra. Han har varit glad och pigg och.. ja nästan som en helt ny hund om man jämför med innan han blev inlagd i gammelstan :) Det är riktig lycka för mig! Att få se sin lilla vovve äta med god aptit 3 gånger om dagen. Det har ju inte hänt sen han var 8 veckor i stort sett. Hans problem med magen har ju hållt på sen han var ca 4-5 månader.

Men nu känns det som att jag har fått rätsida på det här. Förmodligen har det ju varit så att han har haft riktig magkatarr länge och tillslut orkade magen inte med mer och han blev akut sjuk. Efter 6 veckors strikt diet och mediciner verkar allt vara normalt. Veterinären tror att det eventuellt kan vara något han är allergisk mot också..

Nåväl. Nu äter han ju veterinärfoder 3 ggr/dag och mår bra! :) Det är det viktigaste..

Dock så kommer det ju dagar då han helt plötsligt matvägrar. Det verkar som att när det är varmt ute vill han inte äta, men det kan jag ju förstå. Man har ju själv ingen aptit när det är varmt. De senaste 2 dagarna har han ätit dåligt men nu äter han igen.

Men jag är lite misstänksam.. kan vara något annat också för han håller på slicka sig väldigt mycket på pungen och så är han lite rinnig från ögonen.. Klåda? Svamp? Allergi?

Ska avvakta och se vad som händer :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0