Spännande fredagskväll!

Ikväll när jag, Jennifer och Aite var ute med bilen såg vi en vovve.. Men ingen ägare. Hunden sprang omkring ensam och verkade lite orlig och rädd. Jag och Jennifer körde runt en stund och kollade om någon ägare dykte upp men icket. Hunden fortsatte irra omkring och helt plötsligt sprang den ut på vägen, rakt framför en bil som fick tvärnita. Vi var ju helt enkelt tvugna att agera. Jag hoppade ur bilen, hukade mig ner och började locka på hunden. Men den bara skällde oroligt och ville inte alls komma nära mig. Då kom jag på den brillianta idén att locka fram hunden med hjälp av Aite. Och det hjälpte :) Då kom vovven fram och nosade glatt på Aite och tillslut fick jag själv komma fram och klappa. Jag lyfte in hunden i bilen och vi åkte till polisstationen. Väl där så ville naturligtvis ingen polis öppna dörren trots att vi ringde på en miljon gånger.. ungefär. Och stackars Jennifer höll på kissa ner sig så vi fick ju helt enkelt hoppa in i bilen igen och åka hem till mig. När blåsan var tömd ringde vi till polisen och de skulle fixa så att någon kom och tog emot oss. Så vi åkte tillbaka och då blev vi insläppta. Vi fick lämna lite uppgifter sen blev det ett tårfyllt (nå nästan!) avsked av den söta lilla hårbollen. Hunden hade till och med börjat ty sig till oss och tyckte INTE att det var roligt att gå med farbror polisen :/

Det värsta var att det var andra människor i rörelse där hunden befann sig, men ingen verkade bry sig? Hade inte vi gjort något åt saken så hade hunden förmodligen blivit påkörd eller blivit tvungen att spendera natten ute.

Dagens goda gärning, CHECK! :P

Vi kan ju konstatera att det blev en lite annorlunda fredagskväll..



Kommentarer
Annika

Vilken tur att ni fick tag på hunden.



Har själv blivit tvungen att tvärbromsa för en hund, stannade naturligt vis och försökte locka på hunden men den sprang bara vidare =(.

2011-01-29 @ 09:35:50
URL: http://www.entermatte.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0